Nagyon gagyi a Netflix új sorozata, de nem bírtuk abbahagyni
További Cinematrix cikkek
- Maradj csak szenvedő, irányítható és gyermek
- Ryan Reynolds felesége miatt újraforgatták a Deadpool & Rozsomák végét
- Jeff Goldblum fiai már kitalálták, mit szeretnének örökölni apjuk 40 millió dolláros vagyonából
- „A csók egy baromság” – Ridley Scott cáfolta Denzel Washington állításait
- Jönnek az ünnepek, kötelező jól érezni magad
A platform amerikai gyártása általában vagy nagyon jó, vagy bűnrossz. Ezért félve kezdtem el nézni a Glamorous című modern szappanopera-sorozatot. Bár a produkció fele alatt szekunder szégyenem volt, és alig találtam nem idegesítő karaktert, a sztori valahogy mégis vitt magával.
A Netflix nagy előnye, hogy mer mindenféle témával foglalkozni. Persze ebből fakad az is, hogy érdekes produkciók nem élnek meg egy-egy következő évadot, amiért az interneten rengetegen támadják a platformot. A Glamorous alapkoncepciója nem lenne rossz, a megvalósítás viszont nem sikerült túl jól.
A sorozat igazából egy irodavígjáték és Az Ördög Pradát visel című ikonikus film szerelemgyereke, mindez megfűszerezve LMBTQ+ karakterekkel és a szépségipar kegyetlen versenyszellemével.
A történet központjában a 22 éves Marco (Miss Benny) áll, akit édesanyja folyamatosan azzal frusztrál, hogy keressen magának rendes állást. A fiú egy sminkboltban dolgozik, amikor felkelti a figyelmét a szupermodellből üzletasszonnyá vált Madolynnak (Kim Cattrall). A Glamorous by Madolyn sminkmárka tulajdonosa elhívja Marcót második asszisztensnek – és innen indulnak a bonyodalmak.
A sztoriban nemcsak a szépségipar hátulütői jelennek meg, hanem a folyamatos munka hatása is a magánéletre. A sorozat foglalkozik az identitás kérdésével és azzal, hogy meg kell-e változni a partnerünk kedvéért.
Kiakasztó karakterek
A Glamorous hatalmas hibája, hogy majdnem minden karakter idegesítő. Marco életképtelensége kiborító, az első asszisztens Venetia (Jade Payton) a legidiótább döntéseket hozza, Marco pasiját (Graham Parkhurst) legszívesebben elküldeném melegebb éghajlatra, s bár Madolyn fia (Zane Phillips) jót akar, fogalma sincs arról, mit csinál.
Azért akad egy-két élvezhető karakter. Madolyn személyiségét például egészen jól eltalálták, és a két grafikus, Britt és Ben is élvezhető.
A dialógusok viszont olyanok, mintha a ChatGPT-nek azt mondták volna, hogy írja meg a legsztereotipikusabb Z generációs, melegszlengekkel teli szöveget. Marco minden mondata úgy hangzik, mintha egy TikTok kommentszekciójából szedték volna ki. Azzal pedig nem is lenne baj, hogy többször utal az LMBTQ+ közösségben ismert és népszerű személyekre vagy filmekre, sorozatokra, de ez annyiszor történik meg, hogy egy idő után már nevetséges.
Abba is belegondoltam, hogy aki nem érti az utalásokat, mert annyira nincsen benne a közösségben vagy a popkultúrában, az alighanem minden második percben a Google keresőjében pötyög.
A sorozat látvány szempontjából néha kifejezetten jó,
néha viszont nem tudom elképzelni, mi járhatott a rendező fejében.
A sminkmárka irodája grandiózus, mégis el lehet hinni, hogy létezik ilyen. Az utcai felvételeken megjelenik New York, ezekből azonban az érezhetően minimális büdzsé miatt kevés került a részekbe. Egyes snittekben érthetetlen a fókusz: a kép fele homályos, és valami oda nem illő filtert is ráhúztak, amitől ezek a felvételek kényelmetlenek a szemnek.
A színészi alakítások vegyesek, sajnos inkább a rossz irányba húznak. Az énekes-youtuber-színész Miss Benny orrhangja alapjáraton enyhén irritáló, ez pedig párosul egy gyenge színészi alakítással. Bár van egy-két jól elkapott pillanata, a főszereplő színész sem tudta teljesíteni feladatát. A Szex és New Yorkból ismert Kim Cattrall magasan a legjobb, mellette még a sofőrét alakító Ricardo Chavira és a melegbár pultosát játszó Damien Terriquez tűnik ki. A többiek se nem jók, se nem rosszak, ám ha választani kellene, akkor inkább rosszak.
A Glamorous alapjáratban élvezhető lenne, ha a megvalósítás jobban sikerül. Mivel minden karakter valamilyen kisebbséghez tartozik – legyen az szexualitás vagy rassz –, így valószínűleg sokan ugranak majd, és hangosan sírnak, hogy a Netlfix mennyire „woke”. Engem ez nem zavart, hiszen inkább legyen akkor mindenki kisebbség, minthogy a platform kvóták alapján kezelje a diverzitást.
A sorozat jelenleg a Netflix magyar toplistáján is fent van, az viszont már kérdéses, hogy a nagy felhajtás meghozza-e a következő évadot. Mindenesetre az biztos, nem ez lesz életünk sorozata.
Rovataink a Facebookon