Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMRosszul indult a Puskás-film
"20 digitális kópiával ment, ami miatt kevesebb mozikban vetíthetik, Budapesten például csak három plázának van ilyen vetítője" - mondta a csütörtökön debütáló Puskás-moziról a rendező, Almási Tamás, aki a forgalmazás technikai lehetőségéhez és alacsonyabb előadásszámhoz képest büszke a nézettségre. (Az interjút a rendezővel itt, a filmkritikát itt olvashatják.)
"Lassan érik be, nem az a típusú film, ami miatt az első hétvégén megrohamozzák a mozikat - mondta Neményi Ádám, a film társproducere. - De bízunk a szájhagyományban: hogy elterjed, a Puskás Hungary szórakoztató, informatív mozi, életrajzi film játékfilmes elemekkel, nem az a tipikus beszélő fejes dokumentumfilm."
A forgalmazó Hungarotop igazgatója, Prukner Pál még elmondta, országosan a film már meghaladta az 5000 nézőt, és becslése szerint 25-30 ezer nézőt hoz összesen a mozikban.
Jennifer Aniston tarolt
"Az ellenfelek a hétvégén erősek voltak - mondta még Neményi. - Az Oscar-díjas Gettómilliomos is nagy publicitást kapott, a Marley meg én pedig hollywoodi romantikus vígjáték olyan sztárokkal, mint Jennifer Aniston és Owen Wilson." A Marley meg én 18 614 nézővel nyert a heti premierek közül. A Puskás-filmen kívüli kedvenceinket is jól nézték: a Gettómilliomost 9 311-en látták, amivel a második lett, a 3d-sen vetített Coraline és a titkos ajtó című animáció a hetedik helyre került 4 201 nézővel.
A Baader Meinhof csoport sem teljesített jól: 988 nézővel a 20. helyen mutatkozott be.