Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA kritikusnak hánynia kellett az Avatartól
A készítők azt mondták, ez a filmkészítés jövője, és hogy ez a technika juttat el minket a térhatású mozik világába. A nagy felhajtásban mindenki hatalmas sikerre számít, azonban a gawker.com oldalon egy szakmabelitől megjelent az első negatív írás. Bár vannak szép pillanatai, de összességében szörnyűnek találja a filmrészletet, amit látott. A történettel és a virtuális szereplőkkel együtt is furcsa és nehezen befogadható, írja a szerző.
A legrosszabb az új technika, teszi hozzá, ami csak azt érte el, hogy hányingere lett a film közben a 3d-s fókuszpontok közötti váltás és a perspektíva közötti probléma miatt. Cameron az alkotáshoz fejlesztette ki a fusion digital 3D kamerarendszert, aminek célja, hogy a 3d-s filmkészítést új szintre emelje, hogy valódi mélységük legyen a képeknek a szokásos csiribiri helyett.
Kérdés, hogy a szerző rossz helyen ült-e, illetve, hogy hord-e szemüveget (erről bővebben itt.) Az underexposed lap szerint a befogadói kihívást a vágás is nehezítheti: ha egyik jelenetből egy másikra tér át a film, a nézőnek idő kell, hogy a szeme alkalmazkodjon a megváltozott fókuszpontokhoz. Ha ez gyors ritmusban zajlik, könnyen rosszullétet okozhat.
Az Avatar 237 millió dollárba került. Cameron első nagyobb lélegzetvételű filmje a Titanic óta a Pandora nevű bolygón játszódik a furcsa arcberendezésű és testfelépítésű na'vik között. A virtuális szereplők mozgásán látszik, hogy a megalkotásukhoz használt motion capture-technológián is komoly fejlesztéseket végeztek.