Liftben és fejben támad az ördög

2010.11.18. 12:07
Az Ördög előbb egy amerikai liftthrillerben, majd egy fejben támad: Lars Von Trier provokálva kegyetlenkedik a színészeivel és nézőivel. Vidámságnak marad az önmagukat szívató Johnny Knoxvillék és a Jackass 3D, vagy a tehetségtelenségével szintén önmagát szívató Ashton Kutcher bérgyilkosos vígjátéka.

Száguldó bomba

Az elszabadult vonatok és metrók Hollywood legtöbbször újrahasznosított járművei, amiket újabban már nem Steven Seagal, hanem Denzel Washington képes csak megállítani. Tavaly a Hajsza a föld alatt remake-ben ugrált, most pedig Tony Scott 100 millió dolláros, karambolokkal telezsúfolt akciómozijában láthatjuk, amint egy veszélyes anyagokkal megpakolt tehervonatot üldöz a kukásdzsekis Kirk kapitánnyal, Chris Pine-nal. A Száguldó bomba a november 12-i premiere óta 43,5 milliót kaszált, az IMDb-n 7,3 pontot kapott, a Rottentomtoeson 85 százalékot. Kritikusunk imádta a "másfél órás vasútpornónak" nevezett filmet, a Wall Street Journal "a látványfilm szimfóniájának" hívta, a Hollywood Reporter pedig ezt írta: "Tony Scott mindent leszállít, amit a mainstream akciófilmek kedvelői elvárnak tőle".

Ördög

John Erick Dowdle két éve 41 millió dollárt kaszált azzal, hogy amerikai remake-et forgatott a spanyolok bérházas zombitrancsírozásából, a REC-ből, idén pedig 10 millióból kellett összehoznia egy minimálhorrort M. Night Shyamalan faék egyszerűségű sztorijából: néhány öltönyös emberke bennragad egy liftben, az Ördög meg elkezdi őket terrorizálni. A film szeptember óta 48,6 milliós bevételt hozott össze, 6,6 pontot kapott az IMDb-n, a Rottentomatoeson pedig csak 50 százalékot (a Karantén egyébként 6,1 ponton és 58 százalékon áll). „Az ördög nem lett se eredeti, se különleges, de itt legalább gyorsan és gazdaságosan gyilkol” – írta a liftes horrorról a Variety, az Entertainment Weekly kritikusa viszont teljesen kiakadt: „Gyenge természetfeletti thriller. Mintha Agatha Christie Tíz kicsi négerét egy napközis tanár mesélné el.”

Antikrisztus

A film, amit a 2009-es cannes-i bemutatója óta nem nagyon volt merszünk megnézni, mert Lars von Trier kamarahorrorja olyan kegyetlenül bánik el a csodálatosan játszó Charlotte Gainsburggel, William Dafoe-val és végül a nézővel, hogy napokig csak a kóválygás megy utána. A cannes-i botrányfilm, az Antikrisztus felfüggesztette az évszázadok óta jól használható jó-rossz kategorizálást, mert egyik sem, de ezt hétvégi kritikánkban kifejtjük. Egy olyan filmajánlót olvasnak most, amiben nem ajánljuk az Antikrisztust, tesszük ezt azért, mert egyetlen előzetes és kritika sem képes semmit visszaadni a filmből: érdemes végigszenvedni a 108 percet, de közben ezt senkitől nem várhatjuk el. Tényleg sokkoló, helyenként érzékeny film egy gyászmunkát végző házaspárról, akik elveszítik gyereküket. Kettejük különösen kegyetlen kommunikációjáról. A forgatókönyvet depressziós korszakában jegyző Lars von Trier egyik korábbi filmjéhez sem tudjuk hasonlítani, vagy egyáltalán bármihez, hogy ezzel kapaszkodót adjunk, nem is célunk. A Vulture megmondta, hányadik percben kell kimenni a moziból, hogy elkerüljük a film két legbrutálisabb jelenetét, érdemes megfogadni.

Bérgyilkosék

Vajon valakivel képes Ashton Kutcher elhitetni, hogy ő nem a léha és jópofa twitterező Demi Moore teste mellett, hanem egy színész?Nem valószínű, de miért ne prbálkozhatna? Biztonságos, könnyen befogadható film Aston Kutcherrel, aki nem árulja el csajának, hogy bérgyilkos, ezért sok kalamajkába kerülnek együtt kényelmes hároméves együttlét után. A Bérgyilkosék az utóbbi évek szuperkémes filmjeit (Bourne- és James Bond-franchise) hozzák el a kisvárosi szuperidillbe. A 75 millió dollárból forgatott mozi közepesen jól teljesített, de valahogy Ashton Kutchernek nem fekszik ez a pálya. Filmbeli párját a Grace klinika, A csúf igazság és a Felkoppintva főszereplője, Katherine Heigl alakítja. A kritikák szerint egy élettelen sztoriban próbál meg valamit kezdeni a karaktereivel a két színész, de Kutchernek a próbálkozás is nehezére esik. Se nem vicces, se nem izgalmas.

Jackass 3D

Az idióta, de felettébb bátor kaszkadőrsrácok magamutogató és embert próbáló baromságainak újabb, immár 3D változata is megérkezett hozzánk. A filmet nem volt kedvünk még megnézni, de Baski tumbász szerint a következő fantasztikus jelenetekkel találkozhatunk benne: az egyik szerencsétlen modellrepülőt kötött a farkára egy zsinórral (helicockter), egy másik megitta a 150 kilós haverjának az összegyűjtött izzadtságát, a 150 kilós csávó bedugott egy almát a farpofái közé, ahonnan kiette azt egy disznó, Knoxville-t majdnem felnyársalta egy birka. Ezek alapján nagyon érdekes lehet a film. Korábban összegyűjtöttük a Cinemablend segítségével a 10 leggyilkosabb Jackass-poént.

A héten egy-egy moziban elcsíphetőA Föld szeretőjeés a Nömadak Tx című filmek. Előbbi egy Őze Áron főszereplésével elkészült a Zsolnay-játékfilm, utóbbiban két zenész járja be a világot a Pireneusokból kiindulva, hogy a nomád népek között találjanak maguknak zenészpajtásokat.