Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMGáspár Kata nemcsak szép, de alázatos
További Cikkek cikkek
A múlt heti csomag után újabb változatos adaggal várjuk az ingyen mozizni vágyókat. Az Indavideo oldalán dvd-minőségben, 720-szor 405 pixel méretben is láthatóak a filmek. További részletek itt.
Intim fejlövés
16 ezren látták csak a mozikban. Vagyis messze nem hozott annyi nézőt az erotikus jelenetekkel operáló mozi, mint amennyire jól fogadták a 2009-es szemlén, és mint amennyire ígéretesnek tűnt a nézettsége a sztriptízbárban tartott sajtótájékoztató után. Itt az Index Kovács Lehelt faggathatta arról, hogy mennyire tudta magát kiteljesíteni a kisfarkú karakter szerepében, illetve, hogy Gáspár Katát mennyire tartotta szépnek és alázatosnak. Szajki Péter kicsit zakkant, színésztáboron edződött elsőfilmes rendező volt akkoriban a színészei szerint, akik között olyan nevek voltak még, mint Nagy-Kálózy Eszter, Gáspár Tibor és Szabó Győző. Kedvencünk Kovács Lehel alakítása mellett Győző kiborulása. A film nekünk bejött, ahogy írtuk: "nem díszlet a szexualitás, hanem arról szól". És még: "az egy forintra jutó hasznos pillanatok száma messze meghaladta a szemle átlagát".
A világ nagy és a megváltás a sarkon ólálkodik
Gryllus Dorka kivételesen nem hal meg, de szexjelenete itt is van. „Persze csak ízlésesen, közszolgálati módon, hogy beleférjünk a 12-es korhatárba” – magyarázta a film magyar producere, Muhi András. A film 2010-ben bejutott a kilenc, Oscarra jelölt idegennyelvű mozi közé, amikor a magyar Kaméleon a 65 nevezett film között szerepelt. A film német-bolgár-szlovén-magyar koprodukcióban, 2 millió euróból készült. A főszereplő Carlo Ljubek amnéziájával küzködve egy tandembringán utazik Németországból Bulgáriába a backgammonfüggő nagyapjával, akit a Kusturica-filmekből ismerős Miki Manojlovic játszik. A drámai vonalat szánták hangsúlyosnak, de ez ne riasszon el senkit, a producer szerint a film közönségbarát művészfilmnek készült. Az IMDb-n már 1736-an szavaztak a filmre, 8,1 pontos átlagot ért el a 10-ből.
Bányató
"A Kalandorok előtt készítettük ezt a filmet Paczolay Béla rendezővel. Itt szagoltuk meg egymást - mondta Bodzsár István producer. - Könnyed, játékos, groteszk film lett zseniális színészekkel." Az idősödő alkoholista horgász (Hollósy Frigyes) újsághirdetés útján levelezni kezd bizonyos Vadász Katalinnal, és a levélkapcsolat odáig hevül, hogy egy szép nap felkerekedik, hogy meglátogassa a nőt. Péterfy Gergely harmadik regénye alapján készült történetben csak bátorítás miatt fordul be a bányató melletti első kocsmába.
Termiklovagok
"Kevés embert érdekelhet, hogy egy brazil bozótban mit alakítunk, de szerencsére sikerült közben világcsúcsot dönteni" - mondta Forgó Szilárd, a főszereplő siklóernyős. Hogy milyen kategóriában indultak? 280 kilométert kell repülni úgy siklóernyővel és teljesen átlagos felszereléssel, hogy előre meghatározzák az érkezési célpontot. 2005 novemberben készült három hétig a dokumentumfilm, Brazíliában forgatta a három pilótáról Török Zoltán rendező, aki operatőr és sofőr is volt egyben, mert nem volt stábja. A pilóták is kameráztak. "Szervezett szállítás sem volt, ha leszálltunk a bozótban, egy éjszaka volt a visszajutás" - mondta a nehézségekről még Szilárd. A forgatási nehézségeket pedig az fokozta, hogy nem volt állami támogatás, csak az utómunkára. "Mindig nagy költségvetésű dokfilmeket készítettem, ez az egyetlen filmem, ami szinte semmi pénzből (kábé 7 millió forintból) készült, mégis a szívemhez nagyon közel áll a sztori és a karakterek miatt". A film az Mtv-n és Dunatv-n futott. Török jelenleg a Vad Magyarország című filmen dolgozik.
Hajónapló - A rejtvény
"A klasszikus tévéfilm kategóriába tartozik, csavaros krimi, és ami fontos, hogy kiderül belőle, mennyi eszméletlen jó férfiszínészünk van a 40-es korosztályban" - mondta Bodzsár István, aki a Hajónapló-sorozatnak a producere. A sorozat célja ugye kortárs írók feldolgozása volt, ezt az epizódot Tasnádi István írta. - A Fonyó Gergely-féle tévéfilmben akár egy hosszabb film is benne van, lenne mit még elmondani erről az olajszőkítős korról, csak nem meri senki sem" - tette még hozzá. Fonyó - aki olyan tinifilmeket is elkövetett az utóbbi években, mint a Tibor vagyok, hódítani akarok - itt a a kilencvenes évek olajszőkítési botrányairól forgatott. A történetben az áldozat épp egy tárgyalásra igyekszik, amikor halálos lövés éri. Ezt a rendőrség öngyilkosságnak könyveli el. A vasúti melósok, rendőrök és maffiózók között feltűnik Kovács Lajos és Simon Kornél is.
Börtönévek
Váradi Béla rendező egy sajtótájékoztatón találkozott egy riporterrel, aki elmesélte neki ezt a történetet. A cigány származású H. Ritát három évig tartották előzetes letartóztatásban, mint utóbb kiderült, ártatlanul. A fogva tartás alatt kihúzták a fogait, meddő lett, testvére és apja temetésére rabláncon vitték el. Felmentése után Rita beperelte az államot, 19 millió forint kártérítést kapott. Az „Intézményesült kirekesztés” címmel készített sorozat második része mindenütt megdöbbenést keltett, a rendező szerint ez lehetett az oka, hogy elhozta a Szegénység arcai filmfesztivál fődíját. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium jelenleg felülvizsgálati eljárást folytat a kártérítés jogosságát illetően.
100 % nő
"Ez egy friss klip. Tavaly volt az utolsó koncertünk a Kinóban, ezt utána készítettük, és nemrég lett összevágva. Amire elkészült, szétszéledt a zenekar - mondta Láng Annamária, akik Sárosdi Lillával és Péterfy Borival a felbomló Krétakör Színész Tánc Zenekarnak női tagjait alkották. Hármuk közül Péterfy nem ért rá a forgatásra, cserébe ő énekel. "Miután felbomlott a Krétakör társulat, szétszéledtünk. Borinak beindult a szólókarrierje, és más egyeztetési gondok is adódtak, én a Syd című koncertszínházi eseményben lépek fel például" - mondta az együttes felbomlásáról. A 100 % nő című szám az egyik első daluk: 2000-ben a Next című darabban volt betétdal, Tasnádi István írta a szöveget. A klipet nyáron, egy nap alatt a kisfilm rendezőjének, Lakos Nórának a kertjében Canon 5D fényképezőgéppel készítették, az operatőr Csepeli Eszter. A rendező elmondta, hogy a klip vizuális koncepcióját Věra Chytilová 1966-os filmje, a Százszorszépek inspirálta.