Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMegvan a filmalap döntőbizottsága
További Cikkek cikkek
A döntőbizottság feladata a Filmalap által a közeljövőben kiírásra kerülő filmtámogatási pályázatok elbírálása lesz. A pályáztatás augusztusban indul.
A Rambo és a Szabadság, szerelem-filmek producere, illetve a Kaméleon-mozifilm és a Senorita Szöszi-valóságshow forgatókönyvírója mellett Tarr Béla-szakértő esztéta is van a csapatban. Bár, ahogy írják, mindenki egyenlő eséllyel indul, ha pontosabban szeretnénk tippelni, milyen filmek kaphatnak támogatást a jövőben, vegyük végig a bizottság tagjainak eddigi munkáit.
Andrew Vajna januárban lett a nemzeti filmipar megújításáért felelős kormánybiztos. A Terminátor és Rambo-filmekkel ismertté vált producer 1956-ban 12 évesen hagyta el Magyarországot, előbb Távol-Keleten, majd Amerikában hozott létre filmforgalmazó céget. Eddig több, mint ötven filmet jegyez. 1987-től több filmjét is Budapesten forgatták: a Vörös zsaru amerikai akciófilmet készítették elsőként, majd A miniszter félrelépet, az I Spy-kémfilm után a Szabadság, szerelem című angol-magyar koprodukciót. 2007-ben eladta a Terminátor franchise-jogait, és azóta még jobban a magyarországi érdekeltségeire koncentrál.
Havas Ágnes filmes szakember a filmalap igazgatója. Filmproducerként pár éve a Skyfilmnél dolgozott, többek között a Lora és a Valami Amerika 2-film egyik producere volt. Az ELTE bölcsészkarán végzett filmes 2009-ben saját céget alapított, a filmeladással foglalkozó Havas Films Kft-t. A cég dokumentumfilmek külföldi értékesítésével foglalkozott. Havas Ágnes különböző filmtervekkel Petrányi Viktória producerrel, Nemes Jeles László rendezővel is részt vett nemzetközi vásárokon, és fiatal alkotói műhelyekkel is együttműködött, például a Fade In Script Consultinggal (Hegedűs Bálint, Krigler Gábor, Lovas Balázs), ami tévésorozat-ötlettel házalt. Havas emellett az HBO, a TV3 műsorigazgatója, és a TV2 filmbeszerzési igazgatója volt.
Divinyi Réka forgatókönyvíró-fejlesztő szakemberként került a csapatba. A Csak szex és más semmi, a Kaméleon és a Szabadság, szerelem-filmek társforgatókönyvírója, aki a Színház- és Filmművészeti Egyetem Színháztudományi szakán végzett. Tévés műfajokban is közreműködött: mint a Senorita Szöszi-valóságshow-ban. Legutóbb a Társas játék című HBO-szériában dolgozott.
Miskolczi Péter az eddigi finanszírozó alapítvány, a Mozgókép Közalapítvány hatodik legtámogatottabb cégének, a Eurofilm Stúdió Kft.-nek a vezető producere és az Európai Filmakadémia (EFA) tagja. A stúdiójában készült a koprodukciók közül Csupó Gábor Holdhercegnője, és Edelényi János mozikban elbukott Prima Primaverája is. Külföldi filmek közül például Mark Herman A csíkos pizsamás fiú című mozija tartozik ide. A filmszemlés fődíjas filmek mellett (Simon mágus, Másnap, Taxidermia) sok félbemaradt mozit is ide sorolhatunk: Enyedi Ildikó már majd 10 éve támogatott Szelíd Interface-e vagy Can Togay Mutaborja, aminek később visszavonták a támogatását. Janisch Attila a stúdió égisze alatt 2003 óta nem jelentkezett filmtervvel. Pálfinak itt volt a félbemaradt Rejtő Jenő-terve a 2006-ban megítélt hétmilliós támogatással. A fiatalok sikereiben a Taxidermiával itt szereplő Pálfi György mellett Nagy Viktor Oszkár nevét említhetjük (Apaföld).
Kovács András Bálint az ELTE-BTK Filmtudomány tanszékének alapítója és vezetője. A Hideg napokat jegyző rendező, Kovács András fia 1986 óta tanít az egyetemen. Esztétaként a művészfilmeket pártolja, Tarkovszkij és Tarr Béla szakértője, és egyben rajongója. A Párizsi Magyar Intézet, valamint a Nemzeti Audiovizuális Archívum (NAVA) volt igazgatója.