Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMég nem lehet tudni, hogyan befolyásolják a coloradói események A sötét lovag: Felemelkedés jegybevételeit, de az éjjeli vetítésekből a becslések szerint 30,6 millió dollár folyt be. A jegyeleladásokra rálátó filmipari szakemberek 150 milliós első hétvégi forgalmat jósoltak az USA-szerte 3825 teremben vetített legújabb Batman-mozinak, de lövöldözés után tippelni sem mer senki, hiszen a durva történet és képi világ megnehezítheti, hogy a nézők elvonatkoztassanak a valós történésektől.
Paul Dergarabedian, a Hollywood.com újságírója szerint azért sem könnyű az elemzők dolga, mert a helyzet több szempontból is újszerű: ez az első alkalom, hogy egy lövöldöző zavarta meg egy mozifilm premierhétvégéjét, amit csak nehezen ellensúlyoz a bemutatót megelőző, felfokozott várakozás. A 30,6 milliós bevétel minden idők második legjobb rajtja lenne, amit csak az utolsó Harry Potter mozi 43,5 milliós nyitása előz meg.
Közben a nagy amerikai tévétársaságok csatornái közül jó néhányan úgy döntöttek, hogy átmenetileg szüneteltetik a Batman-trilógia befejező epizódját hirdető reklámok vetítését. A reklámokban számos erőszakos jelenet szerepel, köztük egy olyan is, amiben Batman egy hatalmas fegyverrel veszi célba a kamerát. A meg nem erősített hírek szerint az NBC, a CBS és az ESPN saját hatáskörben döntött úgy, hogy leveszi a reklámokat a műsorról, egy társaságot pedig a film kiadója, a Warner Bros. kért meg arra, hogy átmenetileg ne fusson a hirdetés. A Warner tavaly 739 millió dollárt költött filmjeinek reklámhadjárataira.