A trailer volt a ludas
Tom Cruise a londoni premieren
A Viacom tulajdonában lévő stúdió azt állítja, hogy a bevétel alig maradt el az általuk várt 50 millió dollártól, és a nemzetközi bemutatók javítanak a statisztikán. Japánon és Indián kívül gyakorlatilag mindenhol most mutatták be a M:I 3-mat, ami Észak-Amerikán kívül 70 milliót hozott. Németországban azonban így is gyengén szerepelt, ahol Tom Cruise filmjei a stúdió közlése szerint korábban sem voltak népszerűek. A film teljes költségvetése 150 millió dollár alatt volt.
A rivális stúdiók ezzel szemben arra számítottak, hogy hazai terepen a film 60 millió dollár közeli bevétellel nyit, ami megfelel az első két Mission: Impossible film hozamának. Ha a jegyárak emelkedését is figyelembe vesszük.
"Egy igazán sikeres folytatás az első napokban túl kell szárnyalja az elődöket" - mondta Brandon Gray, a boxofficemojo.com filmipari elemzője arra utalva, hogy a mozifilmfolytatások általában hamar eltűnnek a süllyesztőben. Ugyanakkor valószínűtlennek tartotta, hogy ezért Tom Cruise botrányos megnyilvánulásai lennének felelősek. Bár Cruise Oprah Winfrey talk show-jában percekig ugrált a kanapén, hogy a stúdióban szerteüvöltse "szerelmes vagyok", és minden lehetőséget megragadott eddig is a szcientológia reklámozására, Gray szerint mégis a film reklámkampánya tehető felelőssé a gyenge szereplésért. "A trailer alapján a film az előző részekhez képest nem ígérkezett szórakoztatónak" - mondta.
Magyarországon is elhasalt
A Mission: Impossible 3-at harminckétezren nézték meg Budapesten a nyitóhétvégén. Ez szintén alacsony az eddigi részek nézettségéhez, hiszen a második részt kilencvenhatezren látták a magyar fővárosban. Pedig ezúttal nem volt idehaza versenytársa: két kevés kópiával forgalmazott művészfilm debütált a budapesti mozikban, a Soha ne mondd, hogy soha című francia kosztümös vígjátékot 2800-an látták, a Marokkó című tinifilmre 411-en vettek jegyet a hétvégén.