Ideglelés helyett valóság-sorozat a neten

2005.03.07. 15:50
Daniel Myrick hat évvel ezelőtt bebizonyította, hogy 35 ezer dollárból is lehet kasszasikert csinálni. Myrick és társa, Eduardo Sánchez 1999-ben nagyot robbantottak az Ideglelés című jól felépített, hátborzongató áldokumentumfilmmel. A filmes most új projekttal jelentkezik, és persze ez a mű is merőben eltér a szokványos filmes koreográfiától.
Az Ideglelés marylandi bozótjából Myrick teljesen új irányt vett és a kaliforniai Venice Beachre költözött, ahol leforgatta a The Strand című sorozatát. A sztori a verőfényes tengerparti sétányon játszódik, szereplői pincérnők, kezdő írók, hajdani B-movie színésznők, kéregetők - az ő sorsukon keresztül ismerjük meg Venice Beach mindennapjait.

Myrick és társa, Eduardo Sánchez
Myrick és társa, Eduardo Sánchez
az Ideglelés idején

Az új műsor március 15-én indul, műfaja "élő kísérleti sorozat". Míg a vérfagyasztó áldokumentumfilm hírverése annak idején behozta a mainstream filmek világába a vírus marketing fogalmát, a rendező most a forgalmazás terén újít és a neten fogja sugározni a The Strand-et.

"Van egy maroknyi stúdiófőnök, akik eldöntik, mit lehet megcsinálni egy filmben és mit nem. Rengeteg ötletem volt, de mindegyikkel páros lábbal rúgtak ki" - meséli Myrick a Hollywood Reporternek. "Úgy döntöttem, akkor megcsinálom őket egyedül."

A sorozat Myrick első filmes munkája az Ideglelés óta, a projekt tavaly indult az előkészítéssel. Az egyedi stílus lényege, hogy a kamera a színészek mellett az utca emberét is felveszi, így a fejezetek nagyrészt improvizálással készülnek. Nincsenek tabutémák, nem kell a választékos nyelvre, kiejtésre figyelni; az emberek "magukat adják". A hivatalos honlap ajánlása szerint "Ez nem valóságshow. Csak a valóság."

A forgatási technikán kívül a forgalmazás módszere is szokatlan: Myrick úgy kerülte meg a stúdiórendszert, hogy a sorozat honlapján bárki ingyen letöltheti a legelső részt, ami március 15-én kerül bemutatásra. A Gearhead Pictures, Myrick független produkciós cége a BitPass digitális fizetőrendszert használja majd a többi rész értékesítésére - egy részt 99 centért nézhetnek meg azok, akik kíváncsiak a szereplők további kalandjaira.

'Ez a jövő'

A filmes az internetes forgalmazás miatt nem is "epizódnak", hanem "webizódnak" nevezi a sorozat részeit.

"A webizódokban teljes az alkotói szabadság. Nincs stúdió-cenzúra, nincsenek kötelező témák" - lelkesedik Myrick. "Ez a jövő filmes technikája. A művész az internetet használja a forgalmazásra, a digitális technológia segítségével vigyázza a tartalmat, ezen keresztül intézi az értékesítést. Míg a Fox TV-n egy sorozatnak legalabb 3 millió nézőt kell magához csábítania ahhoz, hogy ne vegyék le a műsorról, nekem ennek a számnak csak egy kis hányadára van szükségem és addig forgathatom a sorozatomat, ameddig akarom."

Jelenet a The Strand-ből
Jelenet a The Strand-ből

"Az idei Sundance-fesztiválon mi voltunk az egyedüliek, akik nem kerestek kétségbeesetten forgalmazót. A világ legnagyobb forgalmazója ott van előtted, a számítógép monitorán és úgy hívják, internet. A felhasználói oldal napról napra jobb minőséget kap, a technológia megállíthatatlanul fejlődik" - mondta Myrick.

A műsor hivatalos honlapján tájékoztatják majd a nézőket a webizódok készítéséről, az oldal látogatóit arra buzdítják, hogy szóljanak bele ők is a forgatási munkálatokba.

Myrick nem felejtette el, az internetes reklám mennyire megdobta 1999-ben a 35 ezer dollárból készült kézikamerás áldokumentum sikerét: "Tudom, mekkora erő rejlik a netben - saját szememmel láttam az Ideglelés idején. A The Strand otthonra talált a neten, borzasztóan kíváncsi vagyok, micsoda lehetőségek vannak ebben az egészben."