További Cikkek cikkek
Egy japán szerző, Misima Jukio darabját mobilfilmesítette meg Kamarás Iván, akit a vásznon elég régen láthattunk. Darth Vader-i zihálás, féltékenység, horrorisztikus elemek a színész első mobil(filmes) rendezésében.
Kamarás Iván Sóhajok című mobilfilmjével hívta fel magára figyelmet az idei szemlén, alig tíz évvel azután A miniszter félrelépben mellizommozgásával tűnt fel. Ehhez mindössze egy mobiltelefon és Vasvári Emese Lakásszínházának Aoi című darabjára volt szüksége. Az előadást Szombathelyen vették fel a Színházbarátok klubjában. A darabot azóta a Lakásszínházban játsszák, legközelebb február 15-én.
Ziháló japán szerető
A Sóhajok a sejtelmes vágóképektől eltekintve nem sokkal több, mint a darab Kamarás Iván szemszögéből felvéve. "Megvolt a koreográfia, hogy mikor hová nézek. A visszaemlékező jelenetekben azért én is benne vagyok" - mondta el nekünk Kamarás, aki a hétfői bemutatón nem tudott résztvenni. A történet szerint a felesége beteg, és minden éjjel egy titokzatos hölgylátogató jelenik meg nála. Kiderül, hogy a férj fiatalkori szeretőjének szelleme kísért a klinikán, mert nem tudja elengedi egykori szerelmét.
Az első kísérlet
A színész két éve kísérletezett először hasonló eszközzel, akkor a fényképezőgépével vett fel egy "backstage filmet" az Alföldi Róbert által rendezett Stuart Mária szereplőivel, többek között Eszenyi Enikővel és Szőcs Artúrral. "Meginterjúvoltam őket. Elég jó anyagok születtek, de nem úgy beszélt senki, mintha kamerába beszélne, hanem mintha velem" - mutatott rá Kamarás, hogy ez a kisfilm a személyessége miatt nem került nyilvánosság elé.