Csak Kínában szeretnek moziba járni

2011.05.16. 13:36

Gondolták volna, hogy a világon a legjobban Kínában pörög a mozizás? A Screen Daily összeállításából nemcsak az derült ki, hogy elképesztően, 88 százalékkal többet költöttek mozijegyre 2010-hez képest Kínában, de újra bebizonyosodott, hogy Amerika már nem magának kell gyártson filmeket.

000 Hkg3144991

Az első negyedévben a filmek 7,4 milliárd dollárt termeltek a világon, ami hét százalékkal kevesebb a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.

Ha összehasonlítjuk 2010 és 2011 első negyedévét, akkor kiderül, a legjobban a mexikói, koreai, brazil és kínai filmpiac ment, ezek a piacok érték el a legnagyobb jegybevétel-növekedést. A legrosszabbul Japán, Németország, Olaszország áll: 18-27 százalékos csökkenést mértek. Az amerikai filmpiac a 28 százalékát teszi ki a világ egészének, így is 2,1 milliárd dollárt hoztak, de 22 százalékkal kevesebbet, mint tavaly ilyenkor.

A legnagyobb meglepetést egy kínai film, a Let the bullets fly okozta, ami csak a kínai bemutató hetében 100 millió dollárt hozott. Az előzetes alapján egy látványos, nagy költségvetésű film, így idén a 19. legtöbb bevételt hozó alkotása volt az egész világ filmgyártásának, könnyedén megelőzve például a Matt Damonnal készült Sorsügynökséget.

Ezen a listán az első a 12 millió dollárból forgatott A király beszéde lett 366,1 millió dolláros bevétellel. Megelőzte ezzel az Aranyhajat (273 millió), A fekete hattyút (248 millió), a Zöld darázs (228 millió) és az Utódomra ütök című filmeket (224 millió). A húsz legnagyobb bevételt hozó filmje között az első negyedévben érthetően taroltak az Oscar-díjas filmek (A félszemű a nyolcadik), de többet lehetett volna várni a Trontól, a Gulliver utazásaitól.

Az amerikai filmstúdiók versenyében a legtöbbet A király beszédével taroló Weinstein Company ugrott előre, a tizenegyedikről a hatodik helyre, így a piac 6,2 százalékát adva. Ezen a listán a Rangót, A félszeműt, a Csak szexre kellesz című filmeket gyártó Paramount Pictures vezet, az amerikai piac bevételeinek a 19,3 százaléka az övé. A Zöld darazsat, a Kellékfeleséget és A Föld inváziója: Los Angelest gyártó jegyző Sony Pictures 17,3 százalékot harap ki, a Warner 12,4-et. Ők például a Maci Lacit, az Ismeretlen férfit gyártották ebben a negyedévben.