Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMDicsérik a böfögős Koszorúslányokat
További Cine hírblog cikkek
Az igazság ára
Háromhónapos késéssel végre itthon is mozikba került Matthew McConaughey ügyvédes filmje, amiben a barnítókrémkirály (ahogy azt az eredeti cím is sugallná) egy Lincoln hátsó ülésén rendezte be az irodáját. Eddig csak unalmas ügyeket kapott, most viszont nemcsak egy híres playboy (Ryan Phillippe) gyilkossági ügyét bízzák rá, de a felesége (Marisa Tomei) élete is veszélybe kerül. Michael Conelly bestseller regényéből az eddig főleg rövidfilmekben utazó Brad Furman rendezett mozifilmet, a tévésorozatok és vígjátékok világából jött John Romano forgatókönyve alapján. Roger Ebert szerint a film "profi munka, kellemes színészi játékkal", a Variety pedig "a legjobb reptéri olvasmányok filmváltozatának" nevezte. A 40 millióból forgatott film eddig 74 milliós bevételt termelt. (Cinematrix: 7/10, Rottentomatoes: 83%, IMDb: 7,4)
A pap - Háború a vámpírok ellen
A Karib-tenger kalózai-filmek trükkgyárosát, Scott Charles Stewartot a Légió című szörnyűség után is engedték valamiért rendezni, ezért egy 60 millió dolláros Mad Max-Mátrix-Van Helsing-hibridet forgatott a koreai mangarajzoló, Min-Woo Hyung vámpíros horrorwesternjéből. A sztori nem túl bonyolult: a háború utáni, lepusztult jövőben motorizált harcos papok (Paul Bettany, Maggie Q) vadásznak a kocsonyás szörnyvámpírokra, akiknek a vezérük természetesen egy vámpírrá változott atya (Karl Urban). A film a májusi premier óta már összeszedett 66 milliót, a kritikusok viszont lehúzták: "A koreai manga helyett egy rakás korábbi másik filmet dolgozott fel" hőbörög a Boston Globe, a New York Times pedig így akadt ki: "Ebben az elcsépelt sztoriban a szép sivatagon és a rakétameghajtású motorokon kívül semmi emlékezetes sincs". (Cinematrix: 5/10, Rottentomatoes: 16%, IMDb: 5,7)
Koszorúslányok
Böfögős-hányós lánycsapattal támad idén a Judd Apatow-közeli geggyár: a Koszorúslányok forgatókönyvét a Paul félszemű főszereplője, Kristen Wiig írta, aki ezúttal leánybúcsút szervez a barátnőinek. A kritikusok szinte csak dicsérték a színésznő humorát meg az alakítását, és a nézők is szerették: a 32,5 millióból forgatott vígjáték 108,8 milliót kaszált május óta. Miután az Orlando Sentinel kritikusa "a női Másnaposoknak" nevezte a filmet, a magyar forgalmazó is lecserélte a "Make the Day" feliratot a plakáton "A csajok is lehetnek Másnaposok"-ra. Vigyázat, a szinkronos változat trailere olyan brutálisan agyzsibbasztó szóviccekkel és nyelvi torzszülöttekkel sokkolja a nézőt, mint a lökedelem-lakodalom vagy a vádlimbó! (Rottentomatoes: 88%, IMDb: 7,7)
Gianni és a nők
A Cirko Film megint olasz vígjátékkal szünetelteti a szokásos skandináv szociodrámák-szériát. Gianni Di Gregorio író-rendező-főszereplő a Vénasszonyok nyara című filmje után kapuzárási pánikkal küzd: bár tökéletesen elégedett a családi életével, úgy érzi, fel kell szednie egy fiatal nőt, hogy bebizonyíthassa férfiasságát. (IMDb: 6)
Janus
A héten Stohl András az artmozikban bizonyít: ő alakítja a hajléktalan Janus Pannoniust a Duna tévé történelmi abszurdjában, amit tavaly nyáron forgattak le Pozsgai Zsolt rendezésében Veszprém kádártai városrészének vasútállomásán. A film a Petőfi Színház Janus című előadásának adaptációja, amiben csövesek lebegnek egy kortalan történelmi időben a Mátyás király elleni ármánykodások kellős közepén. Ahogy azt korábban mi is megírtuk, Ozorai András producer (akiről amiatt írtunk, hogy az előző Makk Károly-tévéfilmjének teljes stábját fizeti ki nehezen) ORTT pályázaton nyert a Janusra 6 millió forintot.