16 éves mélyponton az amerikai mozik látogatottsága

2012.01.17. 11:04

A jegybevételeket követő Hollywood.com portál szerint az észak-amerikai mozinézők tavaly összesen 10,22 milliárd dollárt hagytak a jegypénztáraknál, ami az előző évhez képest 3,4 százalékos csökkenést jelez. A közönség létszáma 4,2 százalékkal maradt el a 2010-es adathoz képest: 1,28 milliárd néző ült be a filmekre, ami 4,2 százalékkal kevesebb a 2010-es adatnál, és mint a jelentés rámutatott: 16 éve volt ilyen mélyponton a filmszínházak látogatottsága.

Míg 2010-ben hatalmasat lendített a mozik szekerén James Cameron Avatarja, amely minden idők egyik legsikeresebb produkciójává vált, 2011-ben nem volt ilyen mentőöve Hollywoodnak. A több százmillió dolláros visszaesés a jegyeladások terén mégsem katasztrofális egy olyan léptékű ágazatban, mint a filmgyártás - jegyezte meg a The New York Times e témával foglalkozó elemzése.

A hollywoodi stúdiók forgalmazási vezetői közül sokan gondolják, hogy a szórakozásra fordított összeg egyre apad, különösen a kispénzű fiatalok körében (akik egyébként a filmipar legnagyobb demográfiai csoportját alkotják), túl sok a családi film, ráadásul a sztárok sem csábítanak már annyi embert a moziba, mint régen.

Érdekes megjegyezni, hogy a válság másképp is hathat a filmiparra, nemrégen derült ki, hogy Franciaországban 45 éve nem adtak el annyi mozijegyet, mint tavaly.  2011-ben 215,6 millió jegyet vettek a nézők, a jegybevételek a 2010-es kasszához viszonyítva 4,2 százalékkal nőttek. A rekordszámú látogatottság mögött a francia filmek egyre növekvő népszerűsége állhat.