Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMBorat a héten megdöngeti Megan Foxot
További Cine hírblog cikkek
A holló
2010-ben az Index is megnézte, hogyan rendezte be a Petőfi-hasonmás John Cusack az 1800-as évek Baltimore-jának a belvárost. Idén végre mozikban az eredmény: egy misztikummal megtűzdelt, viktoriánus akciófilm, amiben az amerikai krimi atyja, Edgar Allan Poe (Cusack) nemcsak írogat a brutális sorozatgyilkosokról, hanem Emmet felügyelővel (Luke Evans) el is akarja kapni az egyiket, aki pont az ő rémtörténeteit követve mészárol. A rendező egy veterán second unit director, James McTeigue lett, aki korábban olyan Wachowski-filmeken dolgozott, mint a V mint vérbosszú és a Mátrix. Bár a New York Post kifejezetten elégedett volt a hangulatos magyarországi helyszínekkel, szinte minden külföldi lap fikázza a filmet. A Variety "hangosan vijjogó hülyeség"-ként emlegette, a New York Daily News szerint "a wannabe Sherlock Holmes Madame Tussauds viaszfigurái között nyomoz", de a Chicago Tribune kritikája volt a legviccesebb: "S szólt a holló: Hagyjuk már!" A 26 millióból forgatott Holló eddig csak 18,2 milliót kaszált a pénztáraknál. (IMDb: 6,7 pont, Rottentomatoes: 21 százalék)
A diktátor
Februárban még azt hittük, Sacha Baron Cohen vígjátéka a sorra megbukó közel-keleti zsarnokokat röhögi körbe, de a legújabb trailerből már világos, hogy a Diktátor csak az Amerikába jöttem remake-je lett, Eddie Murphy nélkül. Cohen a korábbi sikerkaraktere, Borat után ismét tört angolsággal beszélő ázsiai hülye lett, akinek ugyan összejön egy numera Megan Fox-szal, de miután New Yorkban levágják a szakállát, kénytelen egy éjjel-nappaliban dolgozni és háremhölgyek helyett egy teljesen átlagos csajt (Anna Faris) csöcsörészni. Amerika Réz Andrása, Roger Ebert obszcénnak, felháborítónak, trágárnak, közönségesnek, gorombának, ugyanakkor kegyetlenül viccesnek tartja a filmet, a Variety szerint viszont Chaplin Diktátora sokkal jobb volt. (IMDb: -, Rottentomatoes: 72 százalék)
2 nap New Yorkban
Julie Delpy-t is bedarálta a hollywoodi folytatásgyártó láz: tavaly 2 nap New Yorkban címmel forgatta le a 2 nap Párizsban második részét, amiben most is saját magának adta a főszerepet. Marion, a New Yorkban élő, francia fotóscsaj az előző rész óta már egy nagydumás, fekete rádiós újságíróval (Chris Rock) kavar, ám a szexcentrikus életükbe betoppan a lány okoskodó apja (akit tényleg a Delpy-fater, Albert Delpy alakít) és még néhány hülye rokon, ami miatt a főhősnő párkapcsolata majdnem összeomlik. A Hollywood Reporternek nagyon bejött a trágár humor és a sok idióta karakter, a patinás Variety viszont fanyalgott: "ez a kultúrákat egymásnak ugrasztó, szétszórt vígjáték csak annyira jó, mint egy tegnapi libamájpástétom". (IMDb: 6,7 pont, Rottentomatoes: 75 százalék)
Kalózok - A kétballábas banda
A Wallace és Gromit-szériát készítő Aardman stúdió ezúttal 3D-vel ötvözte a gyurmafilmes stop motion technikát, hogy kicsit megkésve kifigurázhassák a Karib-tenger kalózai franchise-t. Igaz, a sztori inkább Monkey Island-tribute: a lúzer főhős a Karib-tenger legjobb kalóza akar lenni, de ehhez le kell győznie Bellamy kapitányt és Cutlass Lizt, és meg kell nyernie a kalóztrófeát is. A BAFTA-díjas Peter Lord 55 millió dollárból összerakott meséje a márciusi premier óta már 97,5 milliót kaszált és a kritikusok is csupa jót írtak róla: a New York Post a régi Tapsi hapsi-rajzfilmeket idéző humorát dicsérte, a Newsday kritikusa pedig annak örül, hogy végre angol humorral frissült az idei animációs filmtermés. (IMDb: 7 pont, Rottentomatoes: 87 százalék)
Fatima - A 13. napon
1917 októberében 70 ezer szemtanúja volt a portugáliai Fatimában egy szokatlan napjelenségnek, ami mellé még Szűz Mária is megjelent, így nem csoda, ha az eseményről készült, Diablo-szökevény CGI-démomnal turbózott Fatimát a National Catholic Review-tól a westminsteri érsekig minden keresztény a világ legjobb vallásos filmjének tartja. (IMDb: 9 pont, Rottentomatoes: -)