Animált szörnyek tarolták le a mozipénztárakat

2012.10.01. 09:08

Örülhetett a Sony Pictures az elmúlt hétvégén, hiszen Hotel Transylvania című animációs filmjük 43 millió dolláros összbevétellel mutatkozott be az észak-amerikai mozikban. Ilyen jó szeptemberi premierre nagyon régóta nem került sor, érthető tehát a stúdió öröme. Az eddigi rekordot a 35,7 millió dollárral debütáló Mindenütt nő tartotta 2002 szeptembere óta.

A Hotel Transylvania tipikus családi film, amiben Drakula gróf szállójába több tucat jól ismert szörny hivatalos (Frankenstein teremtménye, vérfarkasok, a Láthatatlan ember, a Múmia, és így tovább) a vámpír lányának 118. születésnapjára, de váratlanul betoppan egy ember is, akibe Drakula lánya szerelmes lesz. A karakterek hangját olyan színészek kölcsönözték, mint Adam Sandler, Selena Gomez, Andy Samberg, Kevin James, Jon Lovitz, Steve Buscemi és Molly Shannon. A filmet nálunk Hotel Transylvania - Ahol a szörnyek lazulnak címmel, október 4-től vetítik a mozik.

A második helyen is egy Sony-film futott be, a már nálunk is látható Looper - A jövő gyilkosa című scifi, amiben Joseph Gordon Lewis, Bruce Willis és Emily Blunt is szerepel. A kínai-amerikai koprodukcióban készült film az USA-ban 21 millió dollárt keresett három nap alatt, ami nem rossz összeg, de meglepetésre kevesebb, mint amennyit a film bemutatója Kínában termelt, hiszen ott 25 millió dollárral nyitott. Ez egyébként az első alkalom, hogy egy film bemutatója több pénzt hozzon Kínában, mint az USA-ban. A Loopert a világ többi országában is szerették a mozinézők, 36 millió dolláros nemzetközi nyitánya igen jónak mondható. A nemzetközi piacon a Kaptár-franchise ötödik része lett a második 20,2 millió dollárral.

Az amerikai mozikban a harmadik legjobban kereső új film a mindössze 355 vásznon bemutatott Pitch Perfect című vígjáték lett 5,2 millió dollárral. A film egy acapella lánykórusról és riválisairól szóló zenés vígjáték, amit a forgalmazó Universal egyetemi campusokon mutatott be, célzatosan a fiatal női közönségre kihegyezett marketingkampányal megtámogatva. A Pitch Perfect ezen a hétvégén már 2800 amerikai moziban lesz látható.