Paul Newman igazi sikere a salátaöntet
A hollywoodi színészek valódi élete munkacímet viselő sorozatunkat Paul Newmannel kezdjük, aki autóverseny-istállót is pénzelt egy ideig, de igazi sikereit nem is filmjeinek, hanem egy salátaöntetnek köszönheti Az ugyanis kevésbé köztudott, hogy a 2008-ban elhunyt színész jó szakács volt, és remek üzletember: ekettőt kombinálta salátaöntet-vállalatában, és lett belőle milliomos. Vagyis fordított milliókat jótékonysági célokra.
A Newman’s Own névre hallgató élelmiszergyártó céget a színész és barátja, az író A. E. Hotchner alapította 1982-ben. A brandet egy egyszerű hagyomány hívta életre: Newman és Hotchner rendszeresen készítettek salátaönteteket, majd ajándékozták tovább a barátaiknak. A sikeres fogadtatás után úgy döntöttek, hogy üzletet indítanak az öntetekkel. A kezdőtőke Newman negyvenezer dollárja volt. Nem sok idő kellett hozzá, hogy egyéb termékeket is gyártsanak, tésztaszószt, jeges teát, limonádét, popcornt, sütiket, kávét, pizzát és más élelmiszereket. Ki ne venne egy kis darabot az asztalára abból, amihez Paul Newmannek is köze van.
A dobozokon Newman vigyorgó fotója látható, aki mindannyiszor más és más ruhába öltözött a termékeken. A humor a csomagoláson is megjelent: 1982-es első salátaöntetükön ez állt: „Fine Foods Since February”. 1993-ban Newman lánya Nell Newman megalapította a Newman's Own Organics nevű céget, ami egy a vállalat egyik alrészlege – majd 2001-ben külön is váltak. Kizárólag organikus élelmiszert forgalmaz. A címkéken Nell az apjával pózol.
A 2005-ig a cég által termelt 175 millió dolláros bevételt az utolsó centig jótékonysági célokra fordította. A szociális vállalkozás modellje egyéb üzleteket is inspirált, így a Give Something Back Business az ő példájuk nyomán alakult.
A vállalat alapításától 2012 júniusáig összesen 330 millió dollárt hozott, és adományozott tovább.