További LIFE cikkek
W. Eugene Smith

A Newsweektől azért rúgták ki, mert nem volt hajlandó csak kisfilmes géppel fotózni, és a LIFE magazinnal is egy hülye vita miatt szakadt meg a kapcsolata. Vagyis hülyeségnek tűnik, de Smith folyamatosan dacolt a szerkesztőkkel, a képeit saját maga hívta elő, és nem volt hajlandó rajtuk semmit sem változtatni, nem érdekelték a térbeli elrendezés vagy szöveges kommentár szempontjai. Semmilyen kompromisszumra nem volt hajlandó, csak az érdekelte, hogy minél tökéletesebb fotót adjon ki a kezei közül. Korai munkáit meg is semmisítette, annyira elégedetlen volt velük. Pedig egyetemista korában a képei annyira lenyűgözték tanárait, hogy külön ösztöndíjat hoztak létre a számára. Nem mintha ez bármit is jelentett volna számára: egy évvel később nézeteltérésekre hivatkozva otthagyta a tanulmányait.
Kisfilmes géppel szeretett a legjobban fotózni, és bár később mindenféle analóg géppel dolgozott, mindig úgy érezte, hogy a kisgép adja a legnagyobb szabadságot, ami az ő munkáihoz kell, gyakran hat-gép csüngött a nyakában egyszerre, és felváltva fotózott velük.
Az újságokkal való szakítás után teljesen a saját világában élt, óriási projekteken dolgozott, létrehozta a saját gyűjteményes válogatását A nagy könyv címmel, amelyet nemrégiben digitalizáltak is. Több tízezer fotót készített Pittsburgh városáról, három éven át, több ösztöndíjat rászánva, mégsem sikerült befejeznie a nagy művet. Az örökségét gondozó alapítvány által kiadott Eugene Smith-ösztöndíj az egyik legrangosabb fotós elismerés.
















Rovataink a Facebookon