„2012-re állhat helyre a hazai médiapiacon a válság előtti környezet, és indulhat el visszafelé a hirdetői és az olvasói piac a mélypontról.” - nyilatkozta az MTI-nek a Sanoma Budapest vezérigazgatója, Szabó György.
Szabó szerint a „magyar átlagember nem szenved a válságtól, szeret jól élni, és ez meglátszik magazinfogyasztásán is. sokaknak van ma még annyi tartaléka, hogy ha halasztja is nagyobb értékű beszerzéseit, a kisebbekben nem fogja vissza magát.”
Az igazgató azt is elmondta, a hirdetők érdeklődése elmozdult a heti, kétheti magazinok felé, ennek köszönhető, hogy a főleg ilyen lapokat kiadó Sanománál csak 6-8 százalékos a visszaesés érzékelhető, míg a glossy-k (életmódmagazinok, mint a Cosmopolitan vagy a Playboy) esetében akár 30-40 százalékos visszaesésekre is számítani kell.
A piaci információk szerint tavaly 26 milliárd forintos forgalmat elkönyvelő legnagyobb hazai magazinkiadó vezetője konkrét számadatok említése nélkül annyit mondott a vezérigazgató: a tavalyi évet "igen szép nyereséggel" zárta a Sanoma, és ebből tudtak tartalékot képezni a válság okozta profitcsökkenés idejére.
A konkurencia másképp gondolja
Másképp látja viszont a glossy piac jövőjét a válság ellenére Margaret Ann Dowling, a Marquard Média ügyvezetője. Véleménye szerint a férfilapok piacán ugyan látható némi hirdetési bevétel-csökkenés, de ez kevésbé érinti a Marguard Média lapjait, például a Playboyt. A női glossy lapok esetében pedig a válság hatása sokkal kisebb, hiszen a válság által leginkább sújtott autó- és bankszektor inkább a férfi magazinokban hirdet.
"Decemberben minden eddiginél több hirdetést adtunk el a Playboyba, idén új havilapot indítunk, a válság egyelőre nem érint minket, mivel a reklámozók kifejezetten keresik a magas státuszúakat elérő felületeket" - tett hozzá Dowling.