Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTöbb európai műsort nézünk
Az amerikai tartalom csökkenése mindenhol tetten érhető, a sorozatok és az egész estés tévéfilmek terén is, ez derül ki az Európai Audiovizuális Megfigyelő Intézet most megjelent 2008-as évkönyve "Trendek az európai televíziózásban" címet viselő fejezetéből, ebből szemezget a Variety.
A felmérés során Európai Audiovizuális Megfigyelő Intézet 23 ország, köztük hazánk összesen 124 csatornáját monitorozta, és megállapította, hogy az európai gyártású műsorok aránya a 2005-ös 36,1%-ról 39,1%-ra nőtt 2007-re.
A nem reality és nem vetélkedő showk kategóriájában a 2006-os 44,3%-ról 2007-re 47,2 %-ra nőtt az európai műsorok aránya, míg az európai sorozatok 1%-kal növelték részesedésüket ugyanebben az időszakban; 34,3%-ról 35,4%-ra.
Nőtt az európai filmek aránya is, itt 40,7%-ról 42,5%-ra történt ugrás, az animációs filmeknél ez még nagyobb, itt 35.6%-ról 42.4%-ra változott az arány, de még ennél is nagyobbat ugrottak a rövidfilmek, arányuk 56,9%-ról 2007-re már elérte a 70,6%-ot.
A kereskedelmi csatornák több nemeurópai műsort adnak, de még náluk is csökkent ezen műsorok aránya, igaz, csak minimálisan a 2006-os 77,1%-ról 2007-ben 76,7%-ra.
Annak ellenére, hogy a kereskedelmi hálózatok tradicionálisan kevesebb hazai műsort adnak, még itt is nőtt a hazai műsorok aránya a 2006-os 7,3%-ról 2007-re 8 %-ra.
A közszolgálati adók általában kevesebb filmet adnak, de több európai műsort. A nemhazai fikciós műsorok itt a 2005-ös 42,8%-os arányukról 39,7%-ra csökkentek, igaz a közszolgálati adóknál a hazai fikciós műsorok is vesztettek arányukból, 25,1%-ról 23.5%-ra estek ugyanabban az időszakban.