Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA nők az olcsóbb lapokra váltottak
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Sorozatunk harmadik részében a napilapok és a hetilapok után a női lapokat vizsgáltuk meg és meglepődtünk, hogy ezen a piacon a válság hónapjai alatt jó néhány lap még növelni is tudta olvasói számát. Annak ellenére így van ez, hogy a női lapokból hagyományosan az év napsütéses időszakaiban adnak el a legtöbbet.
A legnagyobb nyertes a Blikk Nők, amiből 11,6 ezer példánnyal több fogyott idén tavasszal, mint tavaly nyáron, így már hetente 142,6 ezren kérik a standról és ez 8,9 százalékos növekedést jelent. Ez azért is meglepő, mert anyalapjának, a Blikknek épp 8,9 százalékos veszteséggel kell számolnia.
A következő a sorban a Meglepetés, amiből 5,5 ezerrel többet értékesítettek, így 5,7 százalékos nyereséget könyvelhet el (101,5 ezer példányban fogy). Kisebb arányban, de pozitív irányba mozdult el a Kiskegyed (0,5 százalékos növekedés és 201,1 ezer eladott példány) és a Maxima (0,4 százalékos növekedés és 46,6 ezer példány). A vizsgált 14 női lap közül a többi tíz változó mértékben, de vesztett olvasói közül.
A legtöbb olvasó a Marie Claire-től pártolt el, míg tavaly nyáron még 27,1 ezret adtak el belőle, idén nyáron már csak 20,6 ezret, s ezzel 23,9 százalékos veszteséget produkált. Az Axel Springer „hölgykoszorújából” a Gyöngy bukott a legnagyobbat (22,1 százalékos csökkenés és 27,3 ezer eladott példány), őt követi a Hölgyvilág 19,3 százalékos veszteséggel (34,1 ezer példány), de a Glamourból is kevesebbet adtak el több mint tízezer példánnyal (17,5 százalékos csökkenés és 48,3 ezer példány).
A Marquard Médianak a Joy-ért fájhat a szíve, amiből tavaly nyárhoz képest 16,4 ezer példánnyal adtak el kevesebbet, és ez a kezdeti 77,5 ezres példányszámhoz képest 21,2 százalékos visszaesést jelent. A Sanoma a Marie Claire mellett a Cosmopolitanért is aggódhat, amiből tavaly nyáron még 47,9 ezer fogyott, idén tavasszal pedig már csak 41,8 ezren választották a standról (-12,7 százalék). A tíz százalék feletti vesztesek közé sorolható az Elle is, ami tavaly nyár óta 3,5 ezer olvasót vesztett és ez kezdeti 28,3 ezres vásárlóközönségéhez képest 12,5 százalékos visszaesést jelent.
Tíz százalék alatti veszteséggel úszta meg a Fanny, amiből csak 7,5 ezerrel adnak el kevesebbet (8,5 százalékos csökkenés 80,2 ezres példányszám) és Magyarország legnépszerűbb és legnagyobb példányszámban kiadott női lapja, a Nők Lapja, ami ugyan 10,1 ezer olvasót vesztett, de ez a tavaly nyári 269,8 ezres példányszámhoz képest csak 3,7 százalékos visszaesés.