További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Tv2 már megint a múltjával küzd, a csatorna ugyanis úgy néz ki, bárhogy próbálkozik nem tudja levetkőzni a kicsit közszolgálati, nagyon családbarát, őszülő halántékú adó imidzsét. A csatorna régi-új vetélkedője, a Kovács Áronnal támadó Áll az alku ugyanis hiába ér el szerény sikereket a nézettségi versenyben, ha a reklámozóknak fontos 18 és 49 év közötti korosztályban az RTL Klub vizes, celebalázó show-ja, a Kalandra fal csúnyán elveri.
A Tv2 és az RTL Klub egyszerre indította el napi vetélkedőjét május 4-én. Az Áll az alku új díszletekkel és új műsorvezetővel kínálta a régi, kissé monoton táskanyitogatást, míg a Kalandra fal a japán vetélkedők hagyományait követve celebeket lökött a vízbe Sebestyén Balázs és Vadon János vihogása közben.
Az első adásnál látszott, hogy a Tv2-nek nincs esélye a 18-49 évesek körében a megkopott Áll az alkuval. A Kalandra fal közönségaránya ugyanis ebben, a hirdetőknek fontos korcsoportban az AGB Nielsen elektronikus nézettségmérési rendszerének adatai szerint 40 százalék volt, miközben a konkurens adón Kovács Áron csak 25,7 százalékot tudott összekaparni. A teljes lakosság körében azonban már közel sem volt ilyen egyértelmű az RTL Klub sikere: a Kalandra fal közönségaránya a négy évesnél idősebb lakosság körében 33,4 volt (ez 1 millió 291 ezer nézőt jelentett), míg az Áll az alkué 31,1 (ami 1 millió 224 ezer nézőt tett ki).
Az utóbbi hetekben ráadásul a teljes lakosság körében ráadásul erősödött is az Áll az alku, május 15 óta már mindig megveri a Kalandra falt. A Tv2 vetélkedőjének átlagos közönségaránya májusban 29,9 százalék volt, míg a Tv2 31.9 százalékig tornázta fel magát.
A 18 és 49 év közöttiek körében már közel sem áll ilyen jól a Tv2: az Áll az alku átlagos közönségaránya májusban ebben a korcsoportban 26,1 százalék volt, míg a Kalandra fal 38,3 százalékot tudott hozni.
Hosszan nyitják a táskákat
Ráadásul az Áll az alku jó tizenöt perccel hosszabb, mint a Kalandra fal, és sok néző csak az adás végére kapcsolnak át az RTL Klubról. Ha a két csatorna nézettségét vizsgáljuk a Kalandra fal adásideje alatt, akkor azt látjuk, hogy a Tv2 még nagyobb lendülettel esik pofára.
Ebben az időszakban ugyanis a 38,3 százalékos közönségaránnyal szemben a Tv2 csak 21,2 százalékot tudott felmutatni a 18-49 évesek körében májusban, és a teljes lakosság körében sem vezet: a négy évesnél idősebb nézők körében az RTL Klub 29,9 százalékával szemben csak 28,4 százalék jött össze a Tv2-nek a Kalandra fal adásideje alatt.