Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Amíg hétről hétre a Tv2 és az RTL Klub harcát figyeli mindenki, kicsivel hátrébb a kábelcsatornák középmezőnyében durva könyöklés folyik az első helyért. Ráadásul az utóbbi pár évben az m1 a nagy országos csatornák közül a kereskedelmileg fontos nézettségi számok alapján szépen lassan lecsúszott a kicsik közé, és a középmezőnyben is csak nehezen, fogcsikorgatva képes tartani magát.
Sokáig a Viasat3 és az M1 küzdött egymással a 18-49 évesek kegyeiért, ami ugye azért is meglepő, mert a közszolgálati adónak közel 35 százalékkal nagyobb a lefedettsége, mint a Viasat3-nak. Idén januárban a 18-49 év közötti korosztályban, a hirdetők számára legfontosabb főműsoridőben (azaz este hét és tizenegy között) még átlagosan 6,4 százalékos közönségaránya volt a Viasat3-nak, és csak 5 százalék az M1-nek. Márciusban aztán a közszolgálati csatorna a Viasat3 fölé tudott kerülni, az M1 közönségaránya 5,6, míg a kereskedelmi csatornáé csak 5,4 lett. (A viszonylag kis különbség ellenére is a statisztikai hibahatáron túl van a különbség, hiszen ez 31 nap közönségarányainak átlaga).
Júniusban aztán hirtelen nagyot változott a nézettségi küzdelem: az IKO két adója, a Film+ és a Cool is megjelent a színen, ráadásul a filmcsatorna 5,6 százalékos közönségarányával megelőzte a Magyar Televíziót (5,1 százalék) és a Viasat3-at is (4,6 százalékos közönségarány). Sőt főműsoridőben még a Cool is legyűrte a Viasat3-at 4,7 százalékos közönségarányával.
Ha nem csak a legtöbb reklámbevételt jelentő főműsoridőt nézzük, akkor közel sem ilyen rossz a helyzet. A Viasat3 közönségaránya júniusban a 18-49 év közöttiek között 5 százalék volt, a Film+-é 5,6 százalék, a Cool pedg mindössze 3,7 százalék volt. A nagy különbség jól jelzi, hogy a Cool főműsoridős nézettségét két este sugárzott műsor, a New York-i- és a Miami helyszínelők dobta meg nagyon.
A Film+ sikerében nagy szerepe van annak, hogy az utóbbi időben már nem csak az RTL Klub filmcsomagjainak alján található b-szériás filmeket adja, hanem premierek és régi klasszikusokat is egyre többször sugároznak. A Cool lendületetét pedig az egyre jobban elszaporodó Miami- és New York-i helyszínelőknek köszönheti.
A Viasat3 kudarca is összefügg a Helyszínelőkkel, a csatorna az utóbbi időkben egyre kevesebb epizódot adott a krimiből, és az új epizódokból is kifogytak. Persze emellett biztos az sem jön rosszul az adónak, hogy Hámori Barbara év eleji távozása óta hivatalosan nincs programigazgatója az adónak, egy angol szakember segít be néha a műsorstruktúra kialakításában.
A Viasat3 környékéről származó információink szerint megérett a helyzet a programstruktúra rendkívüli átalakítására, így hétfőtől új műsorrenddel próbálkozik az adó. Az este nyolc és kilenc óra között jelentkező sitcom-blokk nézettsége rekordokat döntött, de az este kilenc után kezdődő műsorok nézettsége elmaradt a várttól. Jövő héttől tehát minden eddiginél több CSI lesz a Viasat3-on is, hiszen a Helyszínelők ismétléseivel is jobb eredményeket tudnak elérni, mint más műsorokkal.