Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMEgységesen mérik ezentúl a magyar netet
Az online piac növekedésével párhuzamosan egyre többször vetődött fel hogy szükség van egy minden érintett fél, vagyis a tartalomszolgáltatók, az ügynökségek és a hirdetők által is elfogadott, etalonnak számító mérési rendszerre. Az ügynökségek nyár végén pályázatot írtak ki egy ilyen szolgáltatásra, és a legnagyobb tartalomszolgáltatók ezzel egy időben ajánlatot kértek a legnagyobb közönségmérő cégektől.
A pályáztatási folyamat végén, az ajánlatkérésekre érkezett pályázati anyagok értékelése után mindkét pályáztató fél ugyanarra az eredményre jutott: nagyon szoros versenyben az Ipsos Zrt. és a Gemius SA konzorcium által benyújtott pályázatot tartották a legalkalmasabbnak a kitűzött cél elérésére. Így az Ipsos-Gemius konzorcium által jegyzett gemius/Ipsos Audience online közönségmérési szolgáltatás biztosítja 2010 végéig (opcionálisan 2011-2012-ben) piac számára az egyenértékes online közönségadatokat. Vagyis a cég mérőpontokon online és offline kérdőíveken alapuló rendszere mondja meg hogy egy adott oldalt hányan és kik látogatnak,
A döntéshozatalban résztvevő és a szerződéskötési folyamatba elsőként bekapcsolódó cégek között volt többek között a Carnation, a Mindshare, a Kirowski, az Axel Springer, az Origo, az R-time, a Sanoma és az Indexet is kiadó CEMP.