Frigyes
15 °C
29 °C
Index - In English In English Eng

Már az MTV új székházát is vizsgálja a rendőrség

Index, MTI
2009.12.07. 23:30 Módosítva: 2009.12.07. 23:34
A Szabadság téri épület visszabérlése ügyében folytatott nyomozás során az óbudai székház szerződéseit is át akarja tanulmányozni a rendőrség. A régi székházat 4,5 milliárd forintért adta el az ÁPV Rt., majd 4 milliárdot fizetett még az MTV bérleti díjnak.

Az új óbudai gyártóbázissal kapcsolatos kuratóriumi döntéseket is bekérte a BRFK a korábbi székház épületének eladása és visszabérlése ügyében folytatott vizsgálat során - közölte hétfőn a közmédiumot felügyelő közalapítvány kuratóriumának elnökhelyettese.

Balogh László megjegyezte: valóban "furcsa tranzakció volt", ahogy a Medgyessy-kormány idején eladta a Szabadság téri egykori Tőzsdepalotát az ÁPV Rt., amely pár évvel korábban vette meg az ingatlant a közmédiumtól.  A KDNP által delegált elnökhelyettes volt egyébként az előző kuratóriumi elnökség egyetlen tagja, aki nem szavazta meg az óbudai ingatlan bérleti és üzemeltetési szerződését.

Czeglédi László, a Magyar Televízió Közalapítvány kuratóriumának szocialista elnöke nem akart nyilatkozni az ügyben.

A rendőrség februárban indított eljárást hűtlen kezelés alapos gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen, egy az MTI értesülései szerint kecskeméti magánszemély feljelentése alapján. A gazdaságvédelmi főosztály munkatársai az eljárás sikeres befejezése érdekében beszerezték a szükséges iratokat, és megkezdték a tanúkihallgatásokat az épület eladását és visszabérlését illetően - írták.

Szinte ingyen

A Szabadság téri székházat az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. 2006-ban adta el 4,5 milliárd forintért egy kanadai tulajdonosú beruházó cégnek, a Palace 17. Kft.-nek, aki luxuslakásokat épít majd benne. Az ÁPV már az eladáskor 1,5 milliárdot bukott az üzleten, hiszen a tévétől 6 milliárdért vette meg.

Mivel az eladáskor még nem volt új tévészékház, az MTV már két év óta arra kényszerül, hogy visszabérelje a Szabadság téri ingatlant, az Index informátora szerint nagyjából évi kétmilliárd forintért. Ez két év alatt 4 milliárd, tehát a kanadai tulaj szinte ingyen szerezte meg a város egyik legjobb helyén álló, impozáns épületet. A televízió pedig az ingatlaneladásból bejött pénzének a kétharmadát már a bérlésre költötte.