Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA neveletlen hercegnő mindent vitt
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A karácsonyi nézettségi zsákban futásra se a Tv2, se az RTL Klub nem igazán erőltette meg magát: a szokásos családi vígjátékokat és animációs filmeket rakták a fa alá. A nagy csavar annyi volt, hogy míg tavaly a Shrek 2 ellen az RTL be merte küldeni a Télapu 2-t, addig a Shrek 3 ellen most inkább a Táncoló talpak című animációs filmet vetették be, a Télapu3-at meghagyták december 25-ére.
Lehet, hogy ez a taktika mentette meg az RTL Klub karácsonyát, mert Shrek és a Tv2 csütörtökön még mindent vitt: a Harmadik Shrek 40,7 százalékos közönségarányt ért el a reklámozóknak fontos 18-49 év közötti korosztályban (1 millió 448 ezren látták a teljes lakosság körében), miközben a Táncoló talpaknak be kellett érniük 9,7 százalékkal. A Tv2 így 6,3 százalékpontos előnnyel nyerte a december 24-ei főműsoridőt, annak ellenére, hogy a Reszkessetek, betörők sokadik ismétlése (30,8 százalékos közönségarány) azért megverte a Híd Terabithia földjére című érzelgős-meghalós kalandfilmet (20,3 százalék).
Reszkessetek, jön a neveletlen hercegnő
Másnap nagyot fordult a nézettségi verseny. A Tv2 még megverte a Polar expresszt (23,2 százalékos közönségarány) a Mézengúzzal (24,8 százalék), de a metroszexuális méhekről szóló rajzfilm utolsó fordulatai már senkit sem érdekeltek, a nézettség meredeken zuhant, mert odaát az RTL-n elkezdődött a Télapu 3. Az RTL Klub családi vígjátéka 29,3 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 évesek között, miközben a Mézengúz utolsó félórájának közönségaránya mindössze 12,2 százalék volt. A rajzfilmet követő Dreamgirls még ennél is nagyobbat zakózott: mindössze 10,3 százalékos közönségarányt ért el. (A Télapu 2 egyébként 1 millió 71 ezer négy évnél idősebb nézőt érdekelt, ezzel a negyvenkettedik legnézettebb műsor lett a múlt héten.)
A pénteket már 7,8 százalékpontos előnnyel zárta az RTL Klub, de szombaton a Reszkessetek, betörők második részével karácsony alkalmából azért még jól meg is alázta a Tv2-t. Az unalomig ismert szadista családi vígjáték 39,7 százalékos közönségarányt ért el, miközben a Zatura, az űrfogócska című film csak 19,9 százalékot teljesített. A Reszkessetek, betörőket 1 millió 662 ezren látták az AGB Nielsen nézettségmérési adatai szerint.
December 26-át Macaulay Culkinnak köszönhetően 19,2 százalékpontos előnnyel zárta az RTL Klub, pedig a nehéztüzérséget még be se vetették: vasárnapra tartogatták a Neveletlen hercegnő 2-t.
Anne Hathaway főnemesi flörtjeit 2 millió 226 ezren látták (ez lett a hét legnépszerűbb programja), ami a reklámozóknak fontos célcsoportban 46,1 százalékos közönségarányra volt elegendő. Eközben a Tv2-n az irgalmatlanul hosszú Utazás a mítoszok földjére című kalandfilm ment, ami mindössze 15,3 százalékos közönségarányt tudott elérni, így nem meglepő, hogy az RTL 19,8 százalékpontos előnnyel zárta a vasárnap estét.
Változott a sorrend a kicsiknél
A 18-49 évesek körében az RTL és a Tv2 mögött harmadik lett a Film+ 5,5 százalékos közönségaránnyal, a negyedik az m1 4,5 százalékkal, az ötödik a Cool 4 százalékkal, csak a hatodik a Viasat3 a maga 3,8 százalékos főműsoridős közönségarányával.
A közszolgálati televízió legnézettebb műsora az Álom luxuskivitelben című Audrey Hepburn-film lett 8,5 százalékkal, a Film+-on pedig jól teljesített azz Utolsó cserkész a karácsonyi káromkodásokkal és a maga 7,4 százalékával. A Viasat3 lemaradt, talán azért is, mert december 24-én a nem éppen ünnepi Helyszínelőket sugározták. Egyik legsikeresebb programjuk az Aludj csak, én álmodom című Sandra Bullock-film lett, ami 7,9 százalékos közönségarányt tudott elérni.