Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA Class áll jobban az új rádiók versenyében
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Két hónappal a Danubius és a Sláger elhallgatása után is visszasírják még a hallgatók a régi rádiókat, miközben a Juventus és a Petőfi erősödött konkurensei eltűnésével. Erre az eredményre jutott két, eltérő módszerrel készített felmérés is, a Kutató Centrum online kérdőíves kutatása, és az Ipsos-Gfk Konzorcium naplós panelvizsgálata is. Ez utóbbit használják a rádiós piacon a rádiók hallgatottságának megállapításához, a reklámidő beárazásához is.
A Sláger hiányzik jobban
A Kutató Centrum szerint a két országos rádióadó, a Danubius és a Sláger Rádió megszűnése a piaci viszonyokat is átrendezte. Két hónappal a döntés után még mindig a Juventus tűnik a változás győztesének. A korábban leghallgatottabb rádió, a Sláger megszűnésével ez tört az élre: a 18-64 éves rádióhallgatók 27 százaléka hallgatja rendszeresen a Juventust. Viszont az új rádióknak is sikerült megnyerniük a hallgatók egy részét: a Class FM a második helyen áll a hallgatottsági listán, a Neo az MR2-Petőfi Rádió után nem sokkal lemaradva negyedik.
Az 1512 fő megkérdezésével zajló felmérés eredménye szerint a Slágert hiányolják többen: a megkérdezettek 58 százalékának hiányzik, míg a Danubius 45 százaléknak. Ennek részben az lehet az oka, hogy a Danubius népszerű műsorai és műsorvezetői továbbra is hallhatóak az újonnan indult Class FM-en. A felmérés szerint a nőket és a 18-24 éveseket érintette érzékenyebben a változás, míg a férfiak és a 25-44 évesek közel 40 százaléka nem hiányolja a megszűnt adókat.
A Petőfi a legnagyobb nyertes
Az Ipsos-Gfk felmérése szerint a legnagyobb nyertes éppen a Petőfi, ennek a rádiónak bővült a legnagyobb arányban a tábora mind a heti, mind a napi eléréseket nézve októberről novemberre. A Juventus csak a második lett az összehasonlításban úgy, hogy heti elérése az októberi egymillióról novemberre 1,48 millióra nőtt, vagyis ennyi ember tekerte a rádiót hetente legalább egyszer a csatornára.
Decemberben már valamivel csökkent a Juventus heti elérése, ami arra utal, hogy a hallgatók kezdik megszokni a két új rádiót.
A Class vezet a fiatalok körében
Az Ipsos-Gfk módszertani okokra hivatkozva nem közölt adatokat november-decemberben a két új rádióról, a Neo FM-ről és a Classról. Ennek valószínűleg az az oka, hogy a hallgatók még nem ismerték a két csatornát, nem azonosították a frekvenciát az új adókkal, így a kutatásban részt vevők a valóságosnál lényegesen kevesebbszer említették a két rádiót.
A Kutató Centrum felmérése alapján viszont a Juventus erősödése ellenére a fiatal, 18-34 év közöttiek körében már a Class FM vezeti a hallgatottsági versenyt. A 35 év felettiek körében a Neo szerepel jobban a két induló csatorna közül.