Pár nappal ezelőtt még tagadta a Sanoma, hogy döntés született volna, ma azonban közleményben ismerte el, hogy az IPM kiadójának, a World Communications-nek adta el a lapot a Sanoma. A kiadó közleménye szerint a Word Communications 2011 májusától veszi át a Figyelőt, a hetilap hirdetési felületeit azonban 2012 végéig változatlanul a Sanoma Media Budapest értékesíti.
2010. október 21-én a Sanoma közleményben erősítette meg, hogy értékesíti a Figyelő hetilap, az Üzlet és Siker, a Top 200, a Figyelő Trend sorozat, valamint a Figyelő-konferenciák jogait. A meghívásos pályázatra a kiadó a magyar médiapaic 22 szereplőjét hívta meg, a második körben három kötelező érvényű ajánlat érkezett.
A jelentkezők között volt az Est Média, amelynek részvényei hetek óta mélyrepülésben vannak, és amely szombaton jelentette be, hogy eladja részesedését az egyik legértékesebb eszközében, a Neo FM országos rádióban. A Kreatív szerint a cégcsoport 80 milliót fizetett volna a Figyelőért, de csak úgy lett volna hajlandó megvenni a lapot, ha a portált is megkapja mellé, vagy legalábbis az FN.hu nevet vált, és a figyelo.hu domain alatt új portált indíthat az Est Média.
A harmadik ajánlattevő a Kreatív szaklap információi szerint Reszegi László üzletember, a budapesti Corvinus Egyetem tanára volt.
Végül 100 millió forintos nagyságrendű árról állapodott meg a Sanoma az IPM mellett a Családi Lapot és a Digitális Fotó Magazint is kiadó vevővel. Legkevesebbet, nagyjából 50 millió forintot Reszegi László kínált a lapért.
A három, ajánlatot is tevő pályázó mellett érdeklődött még a lapcsoport iránt a Heti Választ, a Lánchíd Rádiót és a Class FM-et portfóliójában tudó Infocenter és a Szabad Föld lapcsaládot kiadó, baloldaliként számon tartott Geomédia is. Az érdeklődők között volt a Braun Róbert és Iglódi Csaba cége, a Független Hírügynökséget is tulajdonló Braun & Partners, magánszemélyként felmerült továbbá az üzleti sikereit az Euroweb internetes vállalkozással elérő Törő Csaba és a Figyelőtől novemberben távozott lapigazgató, Bálint Viktor.