Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA francia tévében nem lehet többet kimondani, hogy Faceboook
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Nem ejthetik ki a jövőben a közösségi portálok neveit, így a Twitter és a Facebook szavakat a francia televíziók és rádiók adásában, mert a médiahatóság szerint az oldalak nevének használata reklámozásnak minősül.
Ezentúl is lehet persze beszélni a közösségi szolgáltatásokról, és a két leglátogatottabb oldalról, de csak úgy, hogy körülírják őket. Az egyik nagy közösségi site-on. Vagy mondjuk a másikon.
A tévék még saját Facebook-oldaluk sem mondhatják be, mintha a szerkesztőség telefonszámát is tilos lenne beolvasni, mondván ezzel a telefontársaságot reklámozzák.
A BBC cikke szerint a francia Facebook-felhasználók szerint a kormányzat túlságosan is nagy lelkesedéssel akarja szabályozni az új médiát és az internetet.
A hivatalos álláspont szerint a piacvezető szereplők emlegetése csak további reklámot jelentene a honlapoknak, a kisebb közösségi portálok azonban vegyes érzésekkel fogadták a szigorítást. "Egyensúlyt kellene találni a szabadság és a méltányosság között" - mondta Emmanuel Cassimatis, a Goodwizz.com nevű oldal francia alapítója. A Goodwiiznek amúgy alig százezer felhasználója van, és amúgy regisztráció nélkül, a Facebook-felhasználónévvel és jelszóval is be lehet jelentkezni rá.
Az új törvény megengedi
Magyarországon a régi médiatörvény alapján reklámnak minősült minden szolgáltatás nevének említése, sokáig a hírműsorokban erre hivatkozva nem mondták be, hogy melyik újságtól, internetes portáltól vették át az információt. Csak annyit közöltek, hogy a forrás: internet. Esetleg Internet vagy i-vel.
Az új médiatörvény szerint a szórakoztató műsorokban egyrészt már szerepelhet termékelhelyezés, ezért akár a Facebook is reklámozhatna, másrészt az adott csatorna Facebook-oldalát akármikor be lehet olvasni, mint az adó egyik elérhetőségét. Mondjuk, hogy "további videók a hírekkel kapcsolatban a Tv2 Facebook-oldalán találhatóak".
Megkérdeztük a Tv2-t, hogy reklámnak minősülne-e, ha mondjuk Orbán Viktor Facebook-oldalán történteket emlegetnék a Tényekben, a jogi osztály válasza szerint azonban nem csak bemondhatják a miniszterelnök fanpage-ének címét, de bizonyos helyzetekben be is kell mondaniuk. Az új médiatörvény szerint ugyanis "sokoldalúan, tényszerűen, időszerűen, tárgyilagosan és kiegyensúlyozottan" kell beszámolniuk a napi aktualitásokról. Ha pedig valami fontos dolog történik a Facebookon, akkor nem mondhatják, hogy egy közösségi hálón, ahogy azt sem, hogy tömegkarambol történt az egyik autópályán.