A fenntartható fejlődést támogató újságírókat díjaz a Telekom

2011.06.15. 13:22 Módosítva: 2011.06.15. 13:22
A Magyar Telekom sajtódíjat alapított, az újságírók a fenntartható fogyasztás, esélyegyenlőség, szegénység, környezetvédelem, önkéntesség és klímaváltozás témáiban küldhetnek már a médiában megjelent cikkeket, posztokat, riportokat.

A Magyar Telekom „Hello holnap! Sajtódíj” elnevezéssel díjat hozott létre, amelynek célja a fenntarthatósági témákra nyitott és azokat rendszeresen feldolgozó újságírók, riporterek motiválása, díjazása. Az újságírók a fenntartható fogyasztás, esélyegyenlőség, szegénység, környezetvédelem, önkéntesség és klímaváltozás témáiban küldhetnek pályaműveket, vagyis újságban vagy online portálokon megjelent cikkeket, blogposztokat, tévés riportokat vagy rádióban elhangzott műsorrészleteket. A pályázatok beadásának határideje augusztus 1.

A nyertes pályázatot egy tíz tagú zsűri választja ki, amelynek készítője 1 millió forintot kap a Magyar Telekomtól. Az első díjátadó a 4. Fenntarthatósági Napon, szeptember 24-én lesz.

A díj létrehozását elsősorban az indokolta, hogy sokak fejében élnek kérdések a fenntarthatósággal kapcsolatban, hogy milyen lesz a jövő, milyen lépésekre vanszükség a fenntartható fejlődés érdekében. Ezek a kérdések foglalkoztatják az embereket, így az újságírókat is, akik fontos szerepet játszanak abban, hogy a társadalom minél szélesebb rétegéhez eljussanak ezek a gondolatok. Sok múlik a médián, az újságírók felelősségvállalásán, hiszen kérdéseket fogalmazhatnak meg és hasznos információkat adhatnak az olvasóknak a fenntartható fejlődés érdekében" - áll a Magyar Telekom által kiadott közleményben.

A cég a díjat a most létrehozott Fenntarthatósági Média Klubbal közösen osztja ki. A klub tagja Magyar Telekom mellett az RTL Klub, a TV2, a Sanoma, a Class FM, az Indexet is birtokló CEMP csoport, az Origo, a Metropol, az Axel Springer, és az EstMédia.