Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMHivatalosan is itt a magyar YouTube
Lokalizált, Magyarországra hangolt szolgáltatást indít a YouTube, melyen előtérbe kerül a magyar tartalom. Mint korábban írtunk róla, a videómegosztó ezentúl a YouTube.hu oldalon is elérhető lesz. A változás kiemelt helyet biztosít a legnépszerűbb magyar videóknak, ezen kívül fontos lehet a tartalomkészítők, tartalomsugárzók és hirdetők számára. A magyar oldal csütörtökön indul, jelenleg még átirányít a nemzetközi oldalra.
Magyarországról eddig is sokan látogatták a YouTube-tot, a statisztikák szerint havi 2,7 millió volt a látogatója a 18-49-es korosztályban. A magyar internetezők 27 százaléka napi legalább egyszer megnéz egy videót a YouTube-on - sorolta a statisztikákat Matthew Glotzbach, a YouTube európai igazgatója.
A youtube.hu címet már 2006-ban lefoglalta a Google, de csak tavaly év végén röppentek fel az első pletykák arról, hogy a videómegosztóból lokalizált, direkt a magyar felhasználókra szabott tartalmakat kínáló verzió indulna. Ezentúl alapértelmezett országként is ki lehet választani Magyarországot bárhonnan a világon, így a külföldön élők is használhatják magyarul a YouTube-ot.
A YouTube az elmúlt években néhány európai országban jelent meg lokalizált változattal, a bevezetés előtt mindenhol kemény tárgyalások voltak a helyi szerzői jogvédő szervekkel. Nem volt ez máshogy Magyarországon sem, a YouTube megállapodott az Artisjusszal, így a magyar szerzőknek akár anyagi haszonnal is járhat, ha feltöltik videóikat a YouTube-ra. Bevételük akkor keletkezik, ha a videókhoz hirdetések társulnak.
A YouTube tartalomszolgáltatókkal is megállapodott, többek között a Sziget Kulturális Szervezőirodával, MTVA-val, TV2-vel, Jégkorong szövetséggel, 1G Records, CLS Records és a Tom Tom Records kiadókkal, valamint a WMMD digitális zenei tartalom aggregátorral. Ez még csak a kezdet, további megállapodások várhatók a közeljövőben. a TV2-vel való megállapodás eredménye például, hogy hivatalosan kerülnek fel a Megasztár videói a YouTube-ra.
Hamarosan elindul a YouTube partner program, ez lehetővé teszi, hogy a feltöltött videók után az alkotók részesedjenek a reklámok bevételeiből, melyek a videók mellett jelennek meg.