Az MSZP elnök-frakcióvezetője a médiatanács lemondását követeli. Mint közleményében írja, a médiatanács helyett egy új, paritásos alapon működő testület létrehozását követeli, "olyat, amely minden demokratikus berendezkedésű országtól elvárható". Véleménye szerint ha ez nem teljesül, akkor igazolást nyer az, hogy "nem csak sajtószabadság, demokrácia sincs Orbán Magyarországán".
Mesterházy szerint "a Klubrádió ügyében most hozott bírósági ítélet ellen a médiahatóság olyan etikátlan módon hadakozik, ami ismételten megerősíti azt a feltételezést, hogy központi utasítás hatására politikai döntést hozott a médiatestület a Klubrádió frekvenciájának odaítélésekor".
Mint ismert, szerdán a Fővárosi Táblabíróság úgy döntött, hogy alaki okok miatt részben hatályon kívül helyezi a médiahatóság azon határozatát, mely az Autórádió Kft.-nek ítélte a 95,3-as frekvenciát. A médiatanácsnak a pályáztatást nem kell megismételnie, de új határozathozatala során az érvénytelenséget vizsgálnia kell, és új döntést kell hoznia a nyertest illetően.
Az NMHH közleményben úgy reagált a döntésre, hogy "a Médiatanács bizonyos volt benne, a bírósági ítélet pedig igazolta, hogy a Budapest 95,3 MHz-es frekvencia nem a Klubrádió kizárólagos tulajdona. A tárgyalás során bizonyossá vált, hogy a pert elindító Klubrádió olyan hiba miatt támadta versenytársát, amihez hasonlót maga is elkövetett. Ez a tárgyaláson is elhangzott. A bíróság mai jogerős döntése alapján valószínűsíthető, hogy kérdésessé válik több rádió pályázatának érvényessége is".
Az MSZP elnök-frakcióvezetője szerint "a csak Fidesz-delegáltakból álló médiatanácsnak demokratikus országban nem lehet soha létjogosultsága". A politikus bírálja a médiatörvényt is, az ugyanis szerinte nem felel meg azoknak az etikai és jogi normáknak, amelyek biztosíthatják ma Magyarországon a sajtószabadságot, a tájékoztatás és a tájékozódás sokszínűségét, objektivitását.
"Éppen ezért mondjuk lassan két éve: Magyarországon nincs ma sajtószabadság" - írta Mesterházy Attila, hozzátéve, hogy "az újságírók a büntetéstől való félelem miatt kénytelenek öncenzúrához folyamodni, (...) a média hirdetései piacát politikai szimpátia alapján irányítják központilag".