Több filmet nézünk online, mint dvd-n

2012.03.26. 11:11

A felhasználók idén több filmet fognak megnézni online szolgáltatóknál, mint dvd-n, de sokkal kevesebbet fognak erre költeni. Az olyan, online filmet streamelő szolgáltatások, mint a Netflix, a Hulu vagy az iTunes forgalma 135 százalékkal nő 2012-ben az IHS Screen Digest előrejelzései szerint, ami 1,72 milliárd dollár bevételt jelent. A dvd és blu-ray lemezek forgalma viszont 11,1 milliárd dollár, tehát c.

Összességében az online filmnézés darabszámra a teljes piac 57 százalékát jelenti, forgalomban azonban csak 12 százalékot. Emiatt számszerűen hiába dönt rekordokat a piac, a nettó bevétele csökkenni fog.

Az ok egyszerű: a Netflix-szerű szolgáltatásoknál egy előfizetői díj ellenében annyi filmet nézhet meg a felhasználó, amennyit tud. A tavalyi utolsó negyedben kétmilliárd órányi filmet néztek meg a szolgáltatás júzerei. a Netflix, a Hulu és az Amazon.com uralja a piacot, az online tévézés 94 százaléka náluk volt.

A nagy stúdiók azzal próbálnak válaszolni a trendekre, hogy visszatartják legújabb filmjeiket a szolgáltatóktól. Sok filmgyártó csak egy évtizeddel korábbi filmeket enged a Netflixre és társaira.

Hollywood az Ultra Violet nevű szolgáltatást is próbálja népszerűsíteni, ez megengedi a felhasználóknak, hogy a megvásárolt film egy másolatát a felhőben tartsák, hogy bárhol meg tudják nézni. A Wal-Mart a kezdeményezés mögé állt, vásárlói két dollárért megvehetik meglévő filmjeikhez a felhőben tárolás jogát.