Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA médiainfó cikke szerint ilyen akadály például az, hogy a potenciális ügyfelek igen óvatosak, hiszen korábban nem élhettek ezzel a lehetőséggel, így még nem zárult le a tanulási folyamat. A termékelhelyezés ráadásul jóval több munkát és sokkal hosszabb távú előre gondolkodást igényel mind a médiatulajdonos, mind a hirdető, mind pedig az ügynökség részéről, hiszen ezeket a megjelenéseket dramaturgiailag is bele kell szőni az adott műsorokba.
Ha nagyon természetellenes vagy erőltetett a megjelenítés, az egyik félnek nem jó, ezért komoly előzetes "kreatív szűrőt" kell alkalmazni - fogalmazott Kiss Péter, a TV2 programigazgatója. Ilyenkor még az is előfordul, hogy elküldenek hirdetőket, bár a cél mindig a kompromisszum. Ugyanerre utalt Kaszó Klára ügyvéd, az RTL Klubot üzemeltető M-RTL jogi tanácsadója, amikor úgy fogalmazott, hogy a termékelhelyezés során "az elegancia határain belül" kell maradni.
Az árképzés nehézkességét említette további gátoló tényezőként Vidus Gabriella, az RTL Klub reklámidejét is értékesítő R-time ügyvezető igazgatója. A non spot megoldások esetében ugyanis tarifaszerű árazás nem nagyon tud működni, hiszen minden megjelenés egyedi. Szerencsésebb, ha a médiatulajdonos ismeri a hirdető elkölthető büdzséjét, és azt igyekszik megtölteni tartalommal - mondta el a szakember.
Megyeri Y. András, a TV2 üzletfejlesztési vezetője a hatékonyságmérés bonyolultságát illetve drágaságát emelte ki hátrányként, az egyediségről szólva viszont annak a véleményének adott hangot, mely szerint "a non spot attól izgalmas, hogy nincsenek dobozolt megoldások - ha lesznek, sótlan lesz az egész." Felhívta a figyelmet arra is, hogy nemcsak a tévés, hanem a teljes hirdetési piac is nagyot zuhant, ami pedig a lakossági fogyasztás visszaesésének következménye - részben tehát a televíziókon kívül álló okok vezettek a mostani nehézségekhez.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM