Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Ahogy azt várni lehetett, hatalmas nézettséget hozott a 2012-es Európa bajnokság vasárnapi döntője. Azonban annak ellenére, hogy a spanyol-olasz meccs megmutatta, a tévék még mindig a sporteseményekkel tudnak a legnagyobbat szakítani a nézettség területén, a Variety cikke szerint a csatornáknak mégis komolyan kell mérlegelniük azt, hogy érdemes e egyedül kicsengetni az óriási jogdíjakat.
Az Európa bajnokság finise rettentő meggyőző adatokat hozott: a június 27-i spanyol-portugál elődöntő rendes játékideje Spanyolországban minden idők legnézettebb tévéműsora volt 18,1 milliós, 83,3 százalékos nézettséggel, a dobogó második fokára ugyanennek a meccsnek a hosszabbítása került fel 16,5 millió nézővel, ami 77,1 százalékkal, és csak bronzérmes lett a döntő, a maga 15,5 milliós nézettségével. Az sem jelentett meglepetést, hogy vasárnap este Olaszországban is mindenki a képernyőkre tapadt: 23 millió ember (83,7 százalék) követte az első félidőt, és még a kétgólos hátránnyal kezdődő második félidőt is 21 millióan nézték. Ez a nézettség azért s számít médiatörténeti jelentőségűnek, mivel a RAI a közvetítést kódolt műholdas adásban sugározta.
Még az elődöntős kiesésük miatt csalódott németeknél is rekordokat döntött az Eb-döntő: 20,31 millióan nézték, ami 56,2 százalékkal minden idők legnézettebb német vonatkozás nélküli meccse volt. Abszolút értékben természetesen a német-olasz elődöntő vitte el a pálmát, ezt az ARD-n 28 millió néző látta, ami döbbenetes, 76.8 százalékos közönségarányt jelent.
A döntő az angoloknál is jól futott, a BBC-n 12,3 millióan nézték – ezzel egyébként a közszolgálati tévé csúnyán megverte nagy riválisát, a kétmillió meccsnézővel szerénykedő kereskedelmi ITV-t. Az eredmény azért is számít kiemelkedőnek, mert a háromoroszlánosok cseppet se váratlan, de mégis csúfos leszereplését követően több orgánum, így a Sun is a wimbledoni tenisztornát kezdte el nyomatni a foci helyett. Wimbledon a Hollywood Reporter szerint egyébként 2 millió (8 százalék) körüli nézettséget produkált a BBC-n, egyedül a cseh Lukas Rosol Rafael Nadal elleni ötszettes drámai csatáját nézték 5 millióan.
A bombasztikus nézettségi eredmények azonban nem feltétlenül járnak együtt kimagasló bevételekkel. – figyelmeztetett Daniel Knapp. A médiaelemző szakember szerint a tévés piac fragmentáltsága miatt egy-egy kiemelkedő műsorral még nehéz tartós bevételekhez jutni, a spanyol Eb-közvetítési jogokat 70 millió euróért megvásárló Mediaset Espana például számítások szerint akár 10-20 milliós veszteséget is elkönyvelhet. A nagy meccsek a közszolgálati- és a kereskedelmi tévék számára is inkább a brand erősítése miatt fontosak, ami csak közvetve vonzza be a hirdetőket. A közvetlen veszteség miatt erősödik a közvetítési jogok megosztásának a gyakorlata is: az Egyesült Királyságban a BBC és az ITV, Franciaországban az M6 és a TF1 szövetkeztek az Eb-jogok megvásárlására. Eric LeLay, aki a TF1 sportközvetítési jogainak megvásárlásáért felel, ezt a gyakorlatot azzal indokolta, hogy egy dolog a brand és az imázs erősítése, de a jelenlegi gazdasági környezetben egyetlen csatorna sem engedhet meg magának tízmilliós veszteségeket.