Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Míg két hete még a Tények volt a legnézettebb műsor a teljes népesség körében, a múlt héten átvette a vezetést az m1, méghozzá a tűzijáték közvetítésével, amit 1 milliió 524 ezren néztek a képernyőn, háromszor annyian, mint ahányan a KIM közleménye szerint kimentek a helyszínre. A tűzijáték a 18-49-es korosztályban is aratott, ott a Top3. helyet szerezte meg.
BK - JR 4:1
A két kereskedelmi tévé a múlt héten indította újra napi szappanoperáját, és ez meglátszik a toplistákon is. A négy évesnél idősebbek és a reklámozóknak legfontosabb korosztály körében is - ahogy azt már a nyári szünet előtt megszokhattuk - a Barátok közt volt a nyerő, előbbi korcsoportban három, utóbbiban négy epizód is felkerült a Top10-be, míg a Jóban Rosszban csak egy helyet csípett meg.
A TV2 eredményeit szépíti viszont, hogy a múlt héthez hasonlóan megint a Tények nyerte meg a hírműsorok csatáját. A csatorna híradója teljes népességben négy helyet szerzett meg a Top10-ből, legnézettebb kiadása a keddi volt, 1 millió 150 ezren látták. A 18-49-es korosztályban is megverték az RTL Klub Híradóját, bár igaz, hogy nem sokkal, mindössze 17 ezer néző választotta el őket egymástól (Top13-14. hely).
A legnézettebb műsorok listájára felkerült még az RTL Klubon vasárnap sugárzott Neveletlen hercegnő című vígjáték, amit 1 millió 160 ezren néztek, és a szintén az RTL-en futó Miami helyszínelők, Cobra 11 és Castle című sorozatok.
A főműsoridős közönségarány tekintetében így nem csoda, ha tovább erősödött az RTL Klub, amely két hete még csak 19,5 százalékkal lett az első, a múlt héten pedig már feltornázta magát 21,8 százalékra. A 2. helyen végző TV2 is erősödött, bár nem ennyire (16,7-17 százalék), a 3. és 4. helyen végző Cool és m1 azonban vesztett két hete mért átlagos közönségarányából.
DTK - Fábry 1:0
A köztévé két hete még 6,5 százalékon állt, a múlt héten viszont már tűzijátékkal együtt is csak 5,9 százalékot csípett ki a tortából. A 18-49-es Top50-es listán az ünnepi közvetítést leszámítva nem is szerepelnek, de teljes népességben is csak a Top45. helyen találjuk meg először az m1-et a Retró kabaréval (703 ezer néző), majd az utolsó helyen a Híradó augusztus 20-ai kiadásával (661 ezer néző).
Az m1 Híradójának azonban ez az alig negyedórás kiadása volt a múlt hét csúcsa, a hírműsor ugyanis szinte sosem látott mélységekbe zuhant, a pénteki adást mindössze 304 ezren látták, de a szerdai is csak 363 ezer embert érdekelt.
Két hete rosszul indult a Fábry szezonnyitó adása, a teljes népességből mindössze 457 ezren (11,1 százalékos közönségarány), 18-49-ben pedig 76 ezren (5,1) voltak kíváncsiak rá. Pedig a showmannek akkor még nem kellett szembe néznie a Jóban rosszbannal és a Barátok közttel, amivel a múlt héten startoló DTK-nak már igen. Ehhez képest pedig igen szép eredményt értek el az első adással, na meg az olimpiai bajnok Risztov Évával: teljes népességben 509 ezren nézték meg az adást (11,5 százalékos közönségarány), 18-49-ben pedig 114 ezren (7,1 százalék).