Eladták a Varietyt

2012.10.10. 11:53
Az egyik legelismertebb és legnagyobb hagyományokkal bíró filmszaklap 107 éves története alatt másodjára cserélt gazdát.

A Variety eladását idén márciusban kezdeményezte tulajdonosa, a Reed Business Information, mivel a lap már korántsem termelt akkora nyereséget, mint korábban és reputációja is sokat csökkent (erről korábban itt írtunk). A legkomolyabb és legkitartóbb érdeklődőnek a Penkse Media Corp. bizonyult, az adásvételi szerződést pedig hétfőn írta alá a két cég.

A 2004-ben alapított Penske a Deadline, a TVLine, a Movieline és a HollywoodLife révén igen hamar a digitális piac egyik fontos szereplője lett Hollywoodban, de nemcsak a szórakoztatóiparral, hanem sporttal, autóiparral, egészségüggyel, divattal és szépségápolással is foglalkozik szaklapjain és blogjain keresztül.

A cég tulajdonosa, Jay Penske a Variety-t 105 éve a szórakoztatóipar első számú hírforrásának tekintette, és mivel a lap még mindig jól cseng világszerte, szívesen fektetett be a egy nagyobb összeget. A döntés pikantériáját az adja, hogy a PMC egyik lapja, a Deadline Hollywood a Variety közvetlen vetélytársa (mintha az Index és az Origó egy kézben lenne), főszerkesztője pedig hirhedten rossz viszonyt ápol az új szerzemény stábjával.

A 25 millió dolláros üzlet iparági vélemények szerint akár a Variety halálát is jelentheti majd, hiszen Penske nemigen fog két, szinte teljesen azonos profilú szaklapot működtetni párhuzamosan. Ami a Variety mellett szól az a nyomtatott kiadás, ami ugyan egyre kevesebb példányszámban fogy, de legalább jelen van a piacon.