A Google lenyomja az amerikai lapokat
A nyomtatott újságok végét jól jelzi, hogy az Egyesült Államokban a teljes nyomtatott médiában nem költenek már el annyi pénzt a hirdetők, mint a Google szöveges hirdetéseiben. 2012 első félévében először fordult ugyanis elő, hogy az amerikai napilapok és magazinok együttes reklámbevétele alacsonyabb volt, mint a Google reklámbevételei. Míg a sajtó 19,9 milliárd dollárt kapott, addig a keresőcég 20,5 milliárdot kapott.
A helyzetet azért árnyalja, hogy a Google AdSense világméretű bevételeit vetette össze az amerikai nyomtatott sajtóban megjelenő reklámok árával. Ráadásul a nyomtatott sajtó klasszikusan nem csak reklámokból él, hiszen a tartalomért az olvasók is fizetnek. Ráadásul a Google szöveges hirdetéseit némiképp más iparági szereplők választják, mint a nyomtatott sajtót: a keresőcég találati oldalain több kisvállalkozás jelenik meg.
Ennek ellenére a Statista grafikonján jól látszik a változás, és cáfolhatatlan tény, hogy egy tizennégy éve működő amerikai cég sokkal több bevételt tud termelni, mint egy több mint száz éves iparág. A nyomtatott sajtó pedig évi hetven milliárd dollár üzletből nyolc év alatt a felére zsugorodott.