Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMNyolc jelentős magyarországi élelmiszergyártó vállalat képviselője aláírásával megerősítette, hogy nem hirdeti termékeiket olyan médiaközönségnek, ami legalább 35 százalékban 12 évesnél fiatalabb gyerekekből áll. Kivétel a kifejezetten gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékek.
Az aláírók a Coca-Cola, a Danone, a Ferrero, az Intersnack, a Kraft Foods, a Mars, a Nestlé, és az Unilever voltak Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökének jelenlétében. A gyerekeknek szóló élelmiszerreklámok önkéntes korlátozása az EU Vállalás hazai platformjának keretében történt.
Több európai ország után Magyarországra is elérkezett nemzeti szinten a törekvés az Önszabályozó Reklám Testület és a Magyar Márkaszövetség kezdeményezésére. Az EU Vállalást (EU Pledge) 2005-ben kezdeményezte az Európai Bizottság, hogy arra bátorítsa a nagyvállalatokat, kontinensszerte tegyenek az egészséges életmód előmozdításáért. Két évvel később bejelentették az EU akcióplatformjának létrejöttét a kiegyensúlyozott táplálkozás, a testmozgás és az egészséges életmód népszerűsítésére. Ezt támogatta és fogadta el 20 világvállalat.
Ez a szabály 2012. január 1-től az Európai Unió egész területén alkalmazandó. A vállalás az online szférában a harmadik félen keresztül megvalósított internetes hirdetési tevékenységeken kívül a társaságok tulajdonában álló weboldalakon folytatott élelmiszer- és italtermékekre irányuló
marketingtevékenységekre is vonatkozik. A vállalás teljesítése érdekében a tagtársaságok részletes iránymutatásokat dolgoznak ki és követnek.
Nem folytatnak termékekkel kapcsolatos kommunikációt az általános iskolákban, kivéve, ha az iskola vezetése oktatási célokból ezt kifejezetten kéri, illetve hozzájárulását adja.
Az EU Vállalásnak elkötelezett vállalatok köre egyre bővül. Az alapító tagok – Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft Foods, Mars, Nestlé, PepsiCo és Unilever – után hamarosan csatlakozott a vállaláshoz szövetségként a European Snacks Association, valamint hat tagszervezete, az Estrella-Maarud, az Intersnack, a Lorenz Snack-World, a Procter & Gamble, az Unichips-San Carlo és a Zweifel Pomy-chip. 2011-ben az ESA újabb tagja, a Chips Group csatlakozott. További cégek úgy kerültek közel a vállaláshoz, hogy olyan vállalatok vásárolták fel őket, akik már aláírták: így a Wrigley és a Cadbury. 2011-ben a McDonald’s csatlakozott, 2012-ben pedig a FrieslandCampina. További nemzetközi nagyvállalatok és hazai vállalatok csatlakozása is várható.