További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság tavaly óta folyamatosan rögzíti és adatbázisba rendezi a termékmegjelenítéssel kapcsolatos információkat, amelyhez a két legnagyobb kereskedelmi televízió, az RTL Klub és a TV2 teljes műsorfolyamát elemzi - olvasható a Médiatanács blogján.
Az idei év első negyedévében 4740 termékelhelyezést regisztráltak a vizsgált 782 óra alatt sugárzott 49 féle műsor 1396 adásában. A legtöbb termékmegjelenítés az RTL Klubon volt, kínálatukban 2676 termék fordult elő, ami 13 százalékkal több, mint a TV2-nél. A leggyakrabban megjelenő termék az RTL Klubon népszerűsített Fa márka volt 115 esettel, ami megelőzi a TV2 első helyezettjét, a 99 megjelenítést megrendelő Update márkát.
A legtöbb márkát szerepeltető műsor címét az RTL Klub Autómánia című műsora érdemli, amelyben 474 termék mutatkozott meg, míg a TV2 legzsúfoltabb műsora az Aktív magazin volt 274 termékkel. A saját gyártású sorozatok között az RTL Klubon látható Éjjel-nappal Budapest tarol: 46 adása során 333 termékmegjelenítést rögzítettek, míg a TV2 kereskedelmi támogatás szempontjából legnépszerűbb sorozatának az Én is karcsú vagyok bizonyult.
A TV2 elárasztja nézőit a termékmegjelenítésről szóló figyelemfelhívásokkal: műsorainak 87 százaléka elé kitette a figyelmeztetést. Az RTL Klub „csupán” műsorainak 79 százaléka előtt tett közzé felhívást. Ugyanakkor a két csatorna sokszor akkor is kiteszi a felhívást, ha a műsor szóban forgó adása valójában nem is tartalmaz kereskedelmi üzenetet. A TV2-ben többféle műsorban találkozhatunk termékmegjelenítéssel, mint az RTL Klubon: az előbbiben 508 műsorszám, utóbbiban 437 műsorszám tartalmazott kereskedelmi üzenetet.