Szilvia
10 °C
16 °C
Index - In English In English Eng

Elvesztette olvasói negyedét a Magyar Nemzet

HUS 8181
2015.08.27. 13:02

Három hónap alatt közel 4500 vásárlót veszített a Magyar Nemzet, írja a Menedzsment Fórum, ami egész pontosan 13,4 százalékos csökkenésnek felel meg. A lap a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség 2015 második negyedévére vonatkozó adataira hivatkozik, amelyek alapján a Simicska érdekeltségébe tartozó napilapból átlagosan napi 28 679 példány kel el.

 

Már az idei első negyedév sem kedvezett a Nemzetnek: a milliárdos februári gecizései után a lap olvasottsága 12,3 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest. A tendencia pedig folytatódott, így a mostani, második negyedévben, a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva, 23,6 százalékkal esett vissza a lapértékesítések száma. Ez azt jelenti, hogy a Magyar Nemzet egyetlen év alatt elveszítette olvasóinak csaknem a negyedét.

A csökkenés feltételezhetően a magánvásárlókhoz köthető, hiszen a nagyobb szervezetek, önkormányzatok jellemzően éves előfizetési szerződéseket kötnek, melyek 2015-re vonatkozóan tavaly év végén, vagy év elején születhettek meg; tehát még bőven a februári Simicska-kirohanás előtt, amikor is a vállalkozó nyomdafestéket nem tűrő jelzővel illette a magyar miniszterelnököt

– magyarázza a jelenséget a Menedzsment Fórum, ami szerint negyedéves és éves bázison sem szenvedett el ilyen nagy visszaesést egyetlen másik hazai lap sem.

Az adatok alapján egyébként a Népszabadság és a Népszava sem remekel: előbbi éves szinten 6,7 százalékkal, míg utóbbi 9,5 szzalékkal esett vissza. Sőt, a vasárnapi zárvatartás a vasárnapi lapokat is ellehetetlenítette, a vasárnapi Blikk olvasottsága egy év alatt 15,8 százalékot zuhant.

 

A hetilapok közül a Heti Válasz, a HVG és a 168 óra is visszaesett – éves szinten 9,2, 9, illetve 8,6 százalékkal. A Figyelő velük szemben némi növekedést ért el, amivel kezd kilábalni a szorult helyzetéből. 8167 eladott példánnyal 13,5 százalékos emelkedést értek el. Mindeközben a női és pletykalapok továbbra is népszerűek a hazai piacon, a Best és a Story például kifejezetten jól áll, az előző évihez képest 10,4 és 6,7 százalékot gyarapodott az olvasottságuk.

Borítókép: Huszti István / Index