Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMilliárdokért megy a kormánypropaganda a TV2-n
2016 januárjától júniusig a kormány listaáron összesen mintegy 4,4 milliárd forintot költött társadalmi célú hirdetésekre, írja a 444. Az összeg jelentős része a Fidesz-közeli csatornák és a közmédia markába vándorolt.
A kormány kilenc csatornán hirdetett, amelyekből öt az MTVA-hoz tartozik, három kormányközeli, de csipegetett a pénzből az ATV is. "Címke szerint társadalmi célú hirdetésekről van szó, valóságban azért cimkézik így a propaganda-szpotokat, mert a médiatörvény szerint papíron politikai hirdetésekkel csak kampányidőszakban lehetne sorozni a nézőket" – írja a 444.
Az összeg legnagyobb része a TV2-höz került, ahol január óta több mint 2200-szor ment le kormányszpot 3,68 milliárd forint értékben. A közmédiánál öt hónap alatt több mint nyolcszázszor mentek le a szpotok, amiért cserébe listaáron 571 millió forintot fizetett a kabinet.
A listaárak persze nem pontosan tükrözik a valóságot, a tévék többnyire jelentős kedvezményeket adnak a hirdetőknek, ám ezek mértékét üzleti titokra hivatkozva nem szokták nyilvánosságra hozni. Két iparági szakember szerint társadalmi célú hirdetéseknél általában 50-70 százalékos kedvezményekkel szoktak számolni.
A marginális csatornák közül a Life és az Ozone Network is sugározta a szpotokat. Bár ezek közönségaránya az egy százalékot sem éri el, 1250-szer játszották le náluk a TCR-eket, amiért listaáron 91-96 millió forintot számlázhattak ki. Az ATV márciustól májusig három társadalmi célú reklámot közölt 630 ezer forintos áron.