Diána
10 °C
17 °C
Index - In English In English Eng

A TV2-csoport járt legjobban a kormány gyűlöletkampányával

2016.09.09. 11:34
Rogánék ugyan titkolják, de az Átlátszó csak megtudta, hol költik el a gyűlöletkampányra - pontosabban az Üzenjük Brüsszelnek szakaszára - kiutalt milliárdokat. A kormányzati tájékoztató kampányra eddig 3,9 milliárd forintot szánt a kormány.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda első körben egy 3 milliárd (meg az apró) forint értékű szerződést kötött az Affiliate Network-kel és a Network 360-nal,

a Miniszterelnöki Kabinetiroda aktuális kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok ellátására.

Mint azt mi is megírtuk, a két cég annak a Csetényi Csabának a tulajdonában van, aki Rogán Antal szomszédja a Pasa Parkban. Rogán ugye a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezeti, csak hogy teljes legyen a kép. A májusban indított kampányra szánt pénz viszont nem volt elég, így újabb közbeszerzés jött, amin, nem nagy meglepetésre, ismét Csetényi cégei nyertek, most aprópénzt, alig 800 millió forintot.

A két tendernyertes cég feladata a kampány megjelenéseinek koordinálása volt, és mivel közpénzről volt szó, érthető, hogy van aki szerette volna megtudni, melyik médiacégnél költik el a milliárdokat. Rogánék ezt nem szeretik, mármint az ilyen kérdezősködést, Fodor Gábornak azt válaszolták augusztus végén, hogy majd a tájékoztató akció végeztével, a teljesítésigazolások aláírása után adnak tájékoztatást, Kész Zoltán független képviselőnek meg azt mondták, hogy nincs összesített adatbázisuk a hirdetésekről, illetve azt, hogy

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság számos állásfoglalásában megerősítette, hogy a közérdekből nyilvános adat iránti igények teljesítése körében a közfeladatot ellátó szervek nem kötelesek – kizárólag az adatigénylés teljesítése érdekében – új, a rendelkezésre állókhoz képest minőségileg más adatot előállítani.

Erről az Átlátszó azt írja, hogy nettó hazugság, hiszen azt megelőzően volt a kezükben minden adat, papír és teljesítési igazolás, hogy a fenti választ Kész Zoltán megkapta volna, mert az “Üzenjünk Brüsszelnek”-kampány végén hivatalosan kérték az adatokat, amire a minisztérium azt válaszolta, hogy ki nem adják ugyan, de betekintési joguk van. A lap ezután kijegyzetelte (nem engedték őket fénymásolatot vagy fotókat készíteni, ami külön egy agyrém) a június hónapra vonatkozó költést:

  • 355 óriásplakát és 154 citylight-plakát, értékük 80 millió forint, partner: JCDecaux.
  • Televíziós reklámok, összesen 2286 darab, értékük 254 311 130, partner: TV2-csoport, Echo TV, ATV, New Wave Media. A TV2 202 millióval a kaland legmegbízhatóbb partnere. 
  • Online hirdetések, értékük 78 354 230, partner: Origo, Magyar Idők, Pesti Srácok, Lokál, 888, Ripost (12 millió értékben egyéb termékek, 7,3 millió értékben Facebook)
  • Nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetések 81,4 millió forint értékben
  • Rádióban hallható hirdetések 64,7 millió forint értékben

Az online és tévé költésnél feltűnő, hogy az Origón és a TV2-csoporton kívül marginális olvasottságú és nézettségű oldalak és tévék kaptak az állami milliókból, hiszen a 888.hu vagy az Life Network olvasottsága és nézettsége a statisztikai hibahatáron mozog. Mégis jutott 10,9 millió a 888-nak (a második legnagyobb konc az Origo 30,4 milliója után), és a Life Network és Ozone Network tulajdonosának, a New Wave Mediának is (ami persze az Origo tulajdonosa is, emlékeznek, ők kaptak az alapítványi pénzekből is 500 milliót a Vs.hu nevű portálra) sikerült odacsúsztatni 20 milliót összesen 304 darab reklámért cserébe.

Az Echo TV bezzeg hiába nyomta orrba-szájba a migránsozást a havi 575 darab csak 9 milliót ért, pedig náluk 75 percenként legalább egy szpot lement, kész csoda, hogy az adásvezérlőben nem őrült bele a műszak.