A Netflix tényleg át akarja venni az uralmat
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Pár éven belül a teljes katalógusának felét csak saját fejlesztésű produkcióval töltené fel a Netflix, ezt David Wells, a streamingcég pénzügyi főigazgatója nyilatkozta nemrég egy konferencián a Variety szerint.
2016-ban a Netflix 600 óra saját tartalmat állít elő, ez a szám egy évvel ezelőtt "csak" 450 óra volt. Idén megközelítőleg 5 milliárd (!) dollárt költöttek saját gyártású sorozatokra és filmekre, és a tervek szerint ez az összeg jövőre már 6 milliárd dollárra emelkedhet.
A saját gyártás olyan filmeket és sorozatokat is jelent, amit maga a Netflix fejlesztett, rendelt vagy vett meg, illetve koprodukciós partnerként vett részt az elkészítésében. Wells szerint már lassan félúton járnak ahhoz, hogy elérjék az 50%-os célt.
Wells azt is hozzátette, hogy egyáltalán nem elvárás, hogy minden műsoruk akkora siker legyen, mint most nyáron a Stranger Things. A lényeg, hogy a sorozat sikere és megítélése arányos legyen a forgatási költséggel.
Ahogyan erről a Kultrovat Podcastben is beszéltünk, a Netflix kénytelen előre menekülni, mert szép lassan minden amerikai előfizetőjüknek át kell állni a havi 9,99 dolláros előfizetési díjra, aminek köszönhetően a régebbi felhasználók két dollárral többet fizethetnek. Emiatt a vártnál többen mondták le a szolgáltatást, és a második negyedévben valamivel kevesebb, mindössze 160 ezer új feliratkozó érkezett hozzájuk az Egyesül Államokban. A Netflix azzal magyarázza az emelést, hogy az ebből befolyó összeget még több saját kontent gyártására akarja fordítani. És egyébként sincsenek bajban, mert Wells szerint 33-50 százaléka az embereknek visszatér, aki korábban lemondja az előfizetését.
A Netflix tehát folytja a térhódítását, aminek részeként világszerte bekerült különböző tévés set-top boxokba, itthon például már UPC előfizetéshez lehet kapni a szolgáltatást.
A jövőben a Netflix 20-80 százalékos arányban osztaná el a helyi és a hollywoodi tartalmakat, és már több országban elkezdtek helyi alkotókkal új filmeket és sorozatokat gyártani. Az egyedüli kivétel Japán, ahol a helyi tartalom arányát 50%-ra emelik. Attól viszont nem kell félni, hogy hamarosan reklámok is jönnek, mert Wells szerint a Netflix továbbra is igyekszik reklámfüggetlen lenni.