Etelka, Aletta
1 °C
5 °C

Nem kapják meg a pénzüket a 168 óra munkatársai

2016.10.26. 13:21

Állítólag több hónapos csúszásban van a fizetésekkel a 168 órát tulajdonló, a kiadót egy évvel ezelőtt megvásárló Brit Média Kft., írja az Átlátszó. A portál birtokába került egy hangfelvétel, amin Megyeri András főnök beszél arról, hogy miért nem fizeti ki a dolgozóit. Megyeri egyébként egy cégbírósági végzés miatt el van tiltva a cégvezetéstől, ezért papíron Udvardi Gábor tölti be ezt a posztot.

Mindeközben az Átlátszó szerint a 168 óra kifejezetten jó pénzért csábít magához újságírókat, ahogyan a Népszabadság is tette. Utóbbiról azóta tudjuk, hogy felfüggesztették, majd a kiadóval együtt átkerült Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester egyik érdekeltségébe.

A 168 óra egyébként nemrég tulajdonrészt szerzett az ellenzéki Klubrádióban is, ami a két vállalat integrációjára utalt, de ezt a rádió vezetése nem igazán szerette volna. Megyeri pont a rádióval magyarázza a kifizetési problémákat, miközben a Brit Média közvetlenül nem vesz részt a Klubrádió fenntartásában.

Az egyelőre nem világos, hogy pontosan kik állnak a többek között Köves Slomóval és az EMIH-hel is összekötött Brit Média mögött, az Átlátszó a Magyarországon született Alexander Rovt nevét dobta be, mint lehetséges befektető. A cikk egyébként azt sejteti, hogy a háttérben valószínűleg a Fidesz állhat, hiszen a Brit Médiát eddig elkerülte az ellenzéki, vagy szimplán csak nem kormánypárti média ellen indított állami hatalomátvétel.