Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz amerikai felnőttek 75 százaléka elhiszi, amit az álhírek állítanak. Az Ipsos Public Affair és a BuzzFeed News kutatása szerint akik a Facebookot tekintik fő hírforrásnak, hajlamosabbak elhinni a hamis híreket.
A kutatás résztvevői hat hírt kaptak kézhez, három igazat és három hamisat. Ezekről kellett megállapítaniuk, hogy igazak vagy sem.
Kiderült, hogy az emberek többsége képtelen különbséget tenni a valódi hírek és az álhírek között, illetve hogy hajlamosabbak elhinni azokat a híreket is, amik nem illenek ideológiai képükbe.
Akik azt hitték, emlékeznek egy sztorira a hírekből, azokat megkérték, hogy értékeljék, mennyire igaz az adott hír. A valódi hírek magasabb pontszámot kaptak, de akik úgy emlékeztek, hogy egy hamis hírrel már találkoztak, 75 százalék elhitte, hogy az igaz. A valódi híreknél 83 százalék volt ez az arány.
A kutatásban résztvevők 33 százaléka állította, hogy találkozott az eléjük tett hamis hírekkel a választási kampányban. A valódi híreknél 57 százalék volt ez az arány. Amire a leginkább emlékezni véltek az Hillary Clintonnal volt kapcsolatos, a cím szerint Holtan találták az kiszivárgott emailekkel gyanúba hozható FBI-ügynököt. 22 százalék találkozott ezzel a hírrel a kampányban, holott nem volt ilyen hír.