Zsófia
15 °C
23 °C
Index - In English In English Eng

Mostantól semmi akadálya, hogy Andy Vajnaé legyen a szabad sajtó újabb szelete

DSC 4551
2017.08.02. 13:35

Nem túl meglepő, hogy a legújabb közlemény szerint a Médiatanács engedélyt adott arra, hogy Andy Vajna AVALUE Befektetési Kft-je megvásárolja a Lapcom Kiadó Zrt-t, amihez többek között a Kisalföld, a Délmagyarország és a Bors is tartozik. Ezzel a Médiatanács utat nyitott ahhoz, hogy a rádiós piac és a TV2 után a filmügyi biztos az írott sajtóban is tovább terjeszkedhessen. Már csak a Gazdasági Versenyhivatal engedélye van hátra, de a GVH-ról tudni lehet, hogy az ilyen szintű összefonódások csak akkor okoznak problémát, ha annak az RTL Klub az egyik szereplője.

Ezzel a lépéssel a kormány még egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy még inkább felügyelete alá vonja a teljes magyar médiát, azon belül a nyomtatott és vidéki lapok piacát. Mészáros Lőrincnek már így is közel 200 média kiadványa van, nála összpontosul a megmaradt vidéki lapok túlnyomó része, illetve többek között a Nemzeti Sport vagy az Echo TV is. Közben Matolcsy Ádám személyében szintén kormányhű tulajdonosa lett az Origónak, Vajna színre lépésével az állami médiaközpontosítás újabb szintje következhet, aminek része a második legnagyobb példányszámú bulvár napilap és az utolsó független vidéki lapok bekebelezése. Ezzel, és a Habony-média (Ripost, Lokál) adópénzekből való felhizlalásával a magyar médiapiacon brutális tulajdonosi többségben van már így is Fidesz és annak érdekköre.

A Médiatanács ettől függetlenül nem érzi, hogy a tranzakcióval sérülne a sokszínű tájékoztatás, pedig ezzel az érvvel kaszálta el a GVH és az NMHH is az RTL bevásárlását a 24.hu portálba pár hónappal ezelőtt.