Előd
7 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Az MTVA bukott egy pert, de nem adja ki az LMP erről szóló közleményét

2018.10.10. 18:48 Módosítva: 2018-10-10 21:28:48

Szerdán mi is megírtuk, hogy pert vesztett az MTVA az LMP-s Demeter Mártával szemben, így közzé kellett tenniük, hogy eddig háromszor forgatott az orosz állami propagandatévé, az RT a közmédia Kunigunda utcai székházában.

Az LMP az ügyben még szerda délután akart közleményt kiadni az MTI OS-ben, az MTVA ugyanakkor megtagadta a szöveg közlését arra hivatkozva, hogy az

sértené a közmédia jó hírnévhez fűződő jogát.

A pártnak küldött indoklásuk szerint a közlemény az OS szabályzatának 14.2 pontjába ütközik, ezért azt nem áll módjukban kiadni, emellett pedig felhívták a párt figyelmét arra is, hogy a szabályzat 15. pontja értelmében az MTI jogosult egyes közlemények közzétételét megtagadni, ezért pedig semmilyen felelősséggel nem tartozik.

A vonatkozó pont egyébként úgy fogalmaz, hogy

A közlemény [...] nem sértheti a közmédia szervezeteinek jó hírét és üzleti érdekeit, nem irányulhat a közmédia bármely szervezete vagy annak munkavállalója ellen

Az LMP-s közlemény - amelyet az Indexnek is elküldtek - egyrészt beszámol az MTVA által elbukott adatperről és az LMP-s politikusok győzelméről. Másrészt az áll benne, hogy "Demeter Márta és Ungár Péter megteszik a szükséges további lépéseket: ki fogjuk deríteni, hogy milyen politikai együttműködés keretében forgathatott az orosz propaganda a magyar köztelevízió épületében: vajon egy újabb Putyin-kérésnek akartak-e a politikai komisszárok megfelelni?"