Bence
18 °C
32 °C
Index - In English In English Eng

444: Habonnyal és Mészáros Lőrinccel foglalkozó cikkeket manipulált Tarjányi a Zoomon

2019.01.16. 10:59

Hosszú, szerkesztőségi forrásokra alapozott cikket tett közzé a 444.hu a Zoom.hu belső ügyeiről, néhány héttel az után, hogy a Tarjányi Péter egykori biztonságpolitikai szakértő által alapított lapot másfél év működés után bezárták, mert elfogyott az üzemeltetésére szánt pénz.

Azt a cikkben sem sikerült kideríteni, egyáltalán honnan volt pénze Tarjányinak a több százmilliós beruházásra; a hivatalos változat szerint egyrészt a négyszázmilliós csalási ügyben nemrég nem jogerősen két év felfüggesztett börtönre ítélt Tarjányi privát üzleti ügyeiből, másrészt "több, anonimitást kérő külföldi multicég" támogatásából sikerült megvalósítani a portált. A cégekről Tarjányi csak annyit árult el: "egy-egy autógyártással, integrált vállalatirányítási rendszerrel és szoftverekkel foglalkozó, magyar leányvállalattal rendelkező multiról volt szó" - írja a 444.

A portál beszámol arról az esetről is, amikor pár héttel a start után Tarjányi levetetett egy Magyar Nemzetből szemlézett cikket, ami az Orbán-család gazdagodását firtatta, majd kirúgta Zappe Gábor főszerkesztőt. "Két nap múlva aztán besétált a szerkesztőségbe, és közölte: vele felesleges izmozni, mert az ő farka hosszabb és vastagabb, mint bárkié az újságírók közül" - írja a portál. Az Index forrásai ugyanakkor erről az ügyről azt mondták, Tarjányinak itt főként azzal volt gondja, hogy egy ilyen "komoly ügyet" egyszerű lapszemlével akartak megoldani a kollégák.

A portál információi szerint a lap munkatársaitól "Tarjányi Botkát érintő ügyekről kért anyagokat, és egyes ügyekben maga is hozott dokumentumokat. Jobbikos korrupciós történetek is szerepeltek a kívánságlistán, kormányzati vonalon pedig a Lázár Jánost érintő ügyek feltárása élvezett elsőbbséget."

A 444 úgy tudja, a tulajdonos később megakasztotta a Mészáros Lőrinc és barátai által használt jachtról szóló cikksorozatot, a portál információi szerint azért, mert egy Tarjányival is kapcsolatban álló rendőrnyomozó azt ígérte, ha pár hétig jegelik a sztorit, az újságírók később felmehetnek a jachtra is - de ebből végül nem lett semmi, ahogy a cikksorozat folytatásából sem.

A 444 szerint egy "anonimitást kérő belpolos szerző 2017 végén befejezett egy cikket, ami Habony Árpád volt élettársához, Kaminski Fannyhoz kapcsolódott. A lapvezetés kerek egy éven keresztül hitegette a szerzőt, hogy nemsokára kimegy az írás, később világossá tették számára, hogy a tulaj nem akarja magára haragítani az érintetteket, így az anyag sosem jelent meg."

A portál beszámol egy olyan esetről is, amelyben információik szerint Kustánczi Norbert főszerkesztő egy Habony Árpáddal jó viszont ápoló üzletember egyik budapesti ügyéről szóló cikk címéből a szerző tudta nélkül kivette Habony nevét, a cikkben pedig elhelyezett egy olyan mondatot, amely egy, a szerző által nem is ismert információt tartalmazott.

Megjelent a portálon egy olyan, szerző megjelölése nélküli cikk is az egyik Budapesten jelen lévő multiról, amely semmilyen újságírói szabálynak nem felelt meg, alátámasztatlan információkat sorolt, és rögtön az első mondata úgy szólt, hogy a cég "meglopja Magyarországot". A cikket az Origo kiemelt helyen szemlézte, és a kormánypropaganda teljes kampányt épített fel rá. 

Ne maradjon le semmiről!