A nyomtatott Playboy is a koronavírus áldozata lett
A héten jelenik meg utoljára a Playboy magazin nyomtatott kiadása. A kiadó szerdán bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatt ezentúl csak online formátumban terjesztik a lapot az idén, írja az MTI. A Playboy Enterprises vezetője, Ben Kohn szerdán egy blogbejegyzésben írta meg, hogy az utolsó magazin nyomtatott és online kiadásban is megjelenik, de a többi idei szám már csak online lesz olvasható. A The Hollywood Reporter szerint kétséges, hogy a jövőben visszatér-e a lappiacra a nyomtatott verzió.
Kohn hangsúlyozta, hogy a Playboy 66 éves történetében az állandóságot a szólásszabadság melletti elkötelezettség, a tabuk megdöntése jelentette, a lap igyekezett segíteni közönségét a szexualitásuk megélésében, és örömszerzésre törekedett.
Kohn hozzáfűzte, hogy jövőre a digitális tartalom és új fogyasztói termékek bevezetése mellett friss és innovatív nyomtatott termékeket, többek között különkiadásokat hoznak vissza különféle új formákban. Leszögezte, hogy teljesen nem szakítanak a nyomtatott formátummal, mivel ez része a magazin lényegének. A Playboy tavaly váltott negyedévi megjelenésre, korábban évente hat száma jelent meg.
A magyar nyomtatott Playboy már tavaly megszűnt, az amerikai pedig régóta nehézségekkel küzd, 2016-ban bejelentették, hogy nem lesz több pucér test az újságban, aztán egy évvel később közölték, hogy mégis lesz. Cooper Hefner, a Playboy ügyvezető igazgatója, az alapító Hugh Hefner fia akkor azt mondta, hogy a meztelenség megjelenése a magazinban ódivatú volt, de hiba volt teljes egészében eltérni az eredeti koncepciótól. A lapnak a netes pornó elterjedése, és a nemi szerepek változása sem tett jót, egyre csökkent a kereslet a felismerhetetlenre retusált szilikonok iránt.