Romantika praecox

2003.09.05. 02:35
Ha a szerelem nem is, de a tévé mindent legyőz, avagy szeretni bolondulásig, de legalább a következő reklámblokkig.
Itt van az ősz, itt van újra. Aigner Szilárd már csak megszokásból kíván derűs estét, a várost álmosan kóválygó hátizsákos kölykök lepik el reggelente, és persze megint új arculattal jelentkezik a tv2. A csatorna makacs megújulása lassan már hagyománnyá válik, mint az augusztus 20-i tűzijáték, vagy a gázáremelés, Pintér Dezső és csapata ezentúl talán minden szeptemberben új logoval és új műsorstruktúrával ünnepli, hogy a tv2 Magyarország második legsikeresebb kereskedelmi televíziója.

A zárjelbe tett kettes után most egy jellegtelen, szocreál betűsablonokat idéző embléma virít a képernyő jobb felső sarkában, a logoval nem takart felületet pedig nem klasszikus valóságshow, hanem leginkább tömény romantika tölti ki, persze a puhafedeles-eltondzsonos fajtából.

Böllérromantika

Lassított felvétel, sok közeli, mindez könnyfacsaró melódiákkal kísérve - a tv2 döntéshozói szerint ennyi a romantika receptje, ezekkel a trükkökkel még egy disznóvágásból is lehet érzelmes klippet készíteni. Tádé malac ugyan még nem ront ki lassan, szinte a levegőben szökellve az ólból, és Jóska böllér sem suhan, kezében fényesen csillogó pengével Márió szívfacsaró zenéjére, de húspiac azért már ebben az évadban is lesz, hiszen a hétvégétől huszonöt mindenre elszánt nőstény közül választhat egy magyar sportmilliomos a kamerák, és persze a töpörtyűt majszoló ország színe előtt.

Megoldjuk!
Megoldjuk!
A Nagy Ő végkiárusítás-romantikája mellett pedig itt van még az All you need is love - Ha te is akarod mindennapi érzelgőssége, hogy könnyet csaljon a harminc fölötti adminisztrátorok és műkörömépítő-kisiparosok szemébe, és elhitesse, hogy nem csak a Rózsadombon, de az éjjelenként feleségveréstől hangos csepeli lakótelepen is létezik még a romantika. (Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy szívbéli együttérzésem fejezzem ki kis országunk minden általános iskolai angol tanárjának, akikre az elkövetkező napokban minden bizonnyal nehéz feladat hárul: meg kell értetniük a diákokkal, hogy az All you need is love soha, még romantikus körülmények közt sem jelenti azt, hogy Ha te is akarod.)

Az All you need is love műsorszerkezete változatos: kibékülni vágyó barátnő, szerelmet vallani félénk kamionsofőr, pop-szerenádot adó érzelmes vagány, és persze egy párra való tv2-celebrity is feltűnt az első adásban, nem is beszélve arról a kigombolt ingben feszítő Krisz Rudi-klónról, aki lusta volt csajozni, ezért a csatorna stábját hívta segítségül. A legmegdöbbentőbb, hogy sikerrel is járt, hiszen a stúdióban már öt lány versengett a kegyeiért, pedig még csak nem is milliomos, és valószínűleg teniszezni sem tud. A félénken plüss szívecskét szorongató, a reflektorok fényében remegve kacérkodó lányok még csak diszkófolklórból merített csajozós poénokat sem hallhattak a sráctól, mégis körömrágva várták azt ítéletet, na ná, hiszen elhitték, hogy aki a tévében szerepel, az rossz parti nem lehet. Ráadásul a pár percnyi megaláztatásért bőven kárpótolja őket, hogy ma már a sarki fűszeres is megismeri őket, a szomszédok pedig médiakarrierről pusmognak irigyen.

A lángolva szerető kamionsofőrt visszautasító nővérkét is a televízió varázsa vonzotta a stúdióba, még egy ingyen vacsorát is elfogadott a megvetett férfi oldalán, és persze mosolygott rendületlenül, jó hogy "Anya bent vagyok a tévében!" kiáltással nem vetette magát az egyik kamera elé.

Képernyőszerelem

Nézettség
Az All you need is love - Ha te is akarod első adását az AGB Hungary adatai alapján 1 345 285-an nézték a négy évesnél idősebb korosztályban, ezzel a műsor 27,6 százalékos arányt ért el az adott időpontban tévét nézők körében. A megoldóshow-val párhuzamosan futó Barátok köztöt eközben a tévé előtt ülők 40 százaléka választotta, így az RTL Klub műsora 644 400 nézővel többet vonzott. Az arányok a hírdetők szempontjából fontosabb 18-49 év közötti korosztályban is hasonlóak, ott a tv2 a nézők 30,4 százalékát, míg az RTL 43,8 százalékát ültette a képernyők elé.
Jóképű, izmos férfiak vagy éppen csinos nők helyett villogó csodaládát ölelnek álmukban mindannyian, és lelkük mélyén forró csókot lehelnek az izzó katódcsőre. Ráadásul hagyják, hogy az életükből rózsaszín romantika-pácban ázó argentin szappanoperát készítsen a műsor stábja, nyilvános összeborulással és kifakadó könnyzacskókkal. Persze mindez nem az ő hibájuk, hiszen csak érzik, hogy a készítők nem kíváncsiak a valós problémákra, a kapcsolat igazi mélységeire, csupán jól filmezhető csókokat, és csak azért is szerelmet várnak tőlük.

Az őszinte pillanatok éppen ezért ritkák az All you need is love-ban, sebaj, hiszen van helyettük néhány ajándék utazás, meg egy rakás érdektelen kérdés, meg a gyakorlatlan műsorvezető kínos szünetei két érdektelen kérdés közt. Persze lehetne ezt másképp is, hiszen a romantika nem csupán szappanoperákban és ponyvaregényekben létezik, csak hát nem gyakran hív emelt díjas SMS-számokat, és egyébként sem szívesen beszéli meg a problémáit másfélmillió ember előtt, két tamponreklám szünetében.